ליהיא לפיד משתפת בפתיחות: "לחיות כל הזמן בתוך רכבת הרים"

רעייתו של ראש האופוזיציה, ליהי לפיד, פרסמה פוסט חשוב לרגל יום האוטיזם הבינלאומי, בו שיתפה ברגעי הקושי והתקווה כאמא לילדה עם צרכים מיוחדים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 16:47 יא בניסן התשפג

ליהיא לפיד משתפת בפתיחות: "לחיות כל הזמן בתוך רכבת הרים"
יאיר וליהיא לפיד, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד וליהיא רעייתו שיתפו בהזדמנויות שונות כי הם הורים לילדה מיוחדת.  ליהיא, שמכהנת גם כנשיאת עמותת שק"ל, מרבה לקדם את נושא הצרכים המיוחדים, והיום, (א') שיתפה פוסט מרגש לרגל יום האוטיזם הבינלאומי. 

"לחיות כל הזמן בתוך רכבת הרים"

בפוסט שכתבה התמקדה לפיד בחוויית ה"הורות המיוחדת" לילדה עם צרכים מיוחדים, על כל הטמון בכך. "להיות אמא מיוחדת זה לחיות כל הזמן בתוך רכבת הרים. רכבת הרים של רגשות שמציפים אותך. של כאב וצער אבל גם של אהבה ענקית שאין איך להסביר אותה" פתחה ליהיא לפיד וכתבה. 

עוד כתבה, "של בכי גדול מול תסכול אבל גם של שמחה כשאת פתאום מצליחה באמת להקל או לקדם או להבין. של חוסר אונים גדול מול הקושי שעמו הם מתמודדים, ושל גאווה עצומה כשהם מנפצים את תקרת הבטון של הגורל".

ליהיא לפיד

ליהיא לפיד צילום: ורדי כהנא

"ללמוד להיות גאה כל כך"

"של מבוכה כשכולם מסתכלים עליכם ומלחששים (לפעמים דברים פוגעים) אבל גם של ללמוד להיות גאה כל כך! (בזה את יודעת שאת צריכה עוד להשתפר)", כתבה, והוסיפה: "של לכעוס על עצמך שלא עשית מספיק אבל גם של תחושת הישג נפלאה כשאת מצליחה באמת להזיז עבורם משהו. של נתינה כזו שאת לא מבינה מאיפה יש לך כוח".

ליהיא שיתפה בתובנותיה, "ללמוד שאין קשר בין ההשקעה לבין התוצאה. ולדעת שאת שם עם כל הלב גם אם לא תקבלי כלום בתמורה", כך כתבה.  "גם כשאף אחד לא ידוע כמה נתת. וגם כשלעולם לא תקבלי תודה".

"זה התפקיד שלך בעולם"

בסיכום דבריה, שיתפה ליהיא בדברים שאמר לה אביה ז"ל: "'יש מקום אחר שליעלי יהיה טוב כמו שאצלך?' הוא שאל אותי. 'לא' אמרתי לו. 'אז זה התפקיד שלך בעולם הזה' הוא אמר לי", ליהיא פנתה לאימהות שמתמודדות עם אותו האתגר כמוה: "זה התפקיד שלנו, שלך ושלי. אמא מיוחדת. אז חיבוק גדול. הכי מגיע לך".