במהלך יום השואה סמוטריץ' קיבל מכתב איומים עם סמלים נאציים

שר האוצר קיבל מכתב איומים המלווה בצלבי קרס. "טיפש שכמותך. אתה רוצה להחריב את ישראל", כך נכתב באנגלית. היחידה לאבטחת שרים פתחה בחקירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 11:57 כז בניסן התשפג

סמוטריץ' קיבל מכתב איומים עם סמלים נאציים
השר בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיבל הבוקר, במהלך יום הזיכרון לשואה ולגבורה, (ג') מכתב איומים, מלווה בצלבי קרס וסמלים נאציים. יחידת "מגן" לאבטחת שרים במשרד ראש הממשלה פתחה בחקירה. במכתב, שהגיע במעטפה, הופיעו המילים הבאות באנגלית: "אתה שומר בחיים את המעגל ההיסטורי, הקורבן הופך למקרבן. אתה מוכן לרגע שבו הגלגל יסתובב? טיפש שכמותך. אתה רוצה להחריב את ישראל". 

סמוטריץ', בנו של הרב חיים ירוחם סמוטריץ', הוא דור שלישי לשואה. סבתו ברוריה, אמו של אביו, הייתה ניצולת שואה שעלתה ארצה לבדה. בטקס "לכל איש יש שם" שנערך בכנסת, אמר הנשיא הרצוג כי "אנחנו איננו זוכרים מספרים, אנחנו זוכרים שמות. שם של כל יהודי שעלה באש ושמונים שנה אחר כך נקרא בקול רם בירושלים, בבית המחוקקים של מדינת הלאום היהודית והדמוקרטית שלנו, הוא הניצחון הגדול. אני מבקש להזכיר כאן את דבריה המרגשים של שורדת השואה שושנה וייס אמש ביד ושם שקראה לכולנו להתלכד, להתאחד ולשמור על עמנו ומולדתנו כי אין לנו ארץ אחרת. בואו נקשיב לה".

מכתב האיומים שקיבל סמוטריץ'

צילום: דוברות

כזכור, לפני שנה בדיוק נעצרה אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי איומים עם קליע לראש הממשלה דאז נפתלי בנט ובני משפחתו, ובינואר האחרון היא הואשמה בסחיטה באיומים.