"לכל איש יש שם" | הרצוג: עלינו להתלכד כי אין לנו ארץ אחרת

בסימן "80 שנה למרד גטו ורשה" נערך בכנסת טקס "לכל איש יש שם", בנוכחות צמרת המדינה. ראש האופוזיציה לפיד נעדר. הרצוג בנאומו: עלינו להתלכד ולהתאחד כי אין לנו ארץ אחרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 10:05 כז בניסן התשפג | עודכן בתאריך 18/04/23 12:41

"לכל איש יש שם" | הרצוג: עלינו להתלכד כי אין לנו ארץ אחרת
צילום: חיים צח / לע"מ

נזכור ולא נשכח: ברחבי הארץ נשמעה צפירה בת שתי דקות בשעה 10:00 בדיוק, ומיד לאחריה נפתח טקס "לכל איש יש שם" בכנסת בסימן "80 שנה למרד גטו ורשה". בטקס משתתפים נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, חברי כנסת וניצולי שואה. ראש האופוזציה יאיר לפיד אינו נוכח במקום. 

שידור חי מטקס "לכל איש יש שם" בכנסת:

במהלך נאומו, הקריא הנשיא הרצוג את שמות בני משפחתו שנספו בשואה וסיפר בקצרה את סיפורם. "אנחנו איננו זוכרים מספרים, אנחנו זוכרים שמות", כך אמר, "כי שם של כל יהודי שעלה באש ושמונים שנה אחר כך נקרא בקול רם בירושלים, בבית המחוקקים של מדינת הלאום היהודית והדמוקרטית שלנו, הוא הניצחון הגדול. אני מבקש להזכיר כאן את דבריה המרגשים של שורדת השואה שושנה וייס אמש ביד ושם שקראה לכולנו להתלכד, להתאחד ולשמור על עמנו ומולדתנו כי אין לנו ארץ אחרת. בואו נקשיב לה". 

צילום: חיים צח / לע"מ

את דבריו חתם בציטוט של דודתו אסתר, שהסתתרה בפריז בתקופת המלחמה. "איכרים מצאוהו והבריחו אותו לאימה. היא סיימה את מכתבה במילים: 'אל תתייאשי אמא, אל תתמכרי לצער. אני מוצאת אומץ ותקווה... יש אלפים כמוני, חכי לי בסבלנות אמא יקרה שלי'.דודה אסתר חיכתה לה כל חייה, יהי זיכרם ברוך". 

המשך אירועי יום השואה 

בשעה 14:30 ייפתח בפולין "מצעד החיים" ה-35. באירוע ישתתפו אלפי צועדים מרחבי העולם, כאשר המצעד יתקיים לראשונה זה שלוש שנים אחרי מגפת הקורונה. בשעה 20:00 תתקיים עצרת הנעילה בבית לוחמי הגטאות.