הנשיא ביידן: "אבלים על 6 מיליון היהודים שאיבדו את חייהם"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פרסם פוסט בו התייחס ליום השואה: "אנחנו לא יכולים לגאול את העבר. אבל אנחנו יכולים להתחייב לבנות עתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 08:59 כז בניסן התשפג

הנשיא ביידן: "אבלים על 6 מיליון היהודים שאיבדו את חייהם"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נזכור ולא נשכח: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו אמש (ב') בשעה 20:00 בעצרת הממלכתית ב"רחבת גטו ורשה" ב"יד ושם" בירושלים במעמד נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו נכבדים נוספים וניצולי השואה.

"אבלים על 6 מיליון היהודים שאיבדו את חייהם"

בתוך כך,  נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן פרסם פוסט בו התייחס ליום השואה. "ביום השואה, אנו מתאבלים על 6 מיליון היהודים ומיליוני חייהם של חפים מפשע שאבדו במהלך אחד הפרקים האפלים בהיסטוריה. אנחנו לא יכולים לגאול את העבר. אבל אנחנו יכולים להתחייב לבנות עתיד שבו אנו מקיימים את ערכי הצדק, השוויון והגיוון", כתב ביידן.

הנשיא ביידן ביד ושם ביולי האחרון

הנשיא ביידן ביד ושם ביולי האחרון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שגריר ארה"ב יצעד בפולין: "אסור לשכוח"

שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס, שצפוי להשתתף במצעד החיים בפולין, התייחס בראיון לכאן רשת ב' למצב האנטישמיות בארצו. "כשאדם הולך עם כיפה ברחוב אסור שהוא יותקף. אני בעד הזכות של אנשים להביע את עצמם, אבל לא לפגוע". באשר למה שנעשה במדינתו כדי להיחלם בתופעה הוא אמר: "בארצות הברית נותנים יותר כסף כדי להילחם בה. אבל עליית האנטישמיות לא מאפיינת רק את ארצות הברית, היא מתרחשת גם באירופה וצריך להתייחס אליה כתופעה עולמית".

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

 ניידס הדגיש כי ארצות הברית תמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "ברגע האמת, כשאיראן תהפוך לגרעינית, ישראל יכולה לסמוך על ארה"ב שתעצור את זה, כפי שהנשיא ג'ו ביידן חזר ואומר", אמר שגריר ארה"ב.