השר קיש מבהיר: אף אחד לא יתערב במסלולים של המסעות לפולין

שר החינוך, יואב קיש, הבהיר כי לא יחול שינוי במסלולים של המסעות לפולין: "זה היה המסר המרכזי לאורך הדרך, יש עצמאות מלאה של משרד החינוך. אין שינוי מהמסעות הקודמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 09:46 כז בניסן התשפג

השר קיש מבהיר: אף אחד לא יתערב במסלולים של המסעות לפולין
שר החינוך קיש, מפנה מקום בכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שנתיים בהם לא התקיימו משלחות תלמידים ישראליות לפולין, שתי המדינות הגיעו בחודש שעבר להסכמה שתאפשר את חידושן. משלחת ישראלית, בראשות מנכ"ל משרד החוץ, רונן לוי, הגיעה להסכמות ראשוניות עם ממשלת פולין שפתרו את הסוגיות הנוגעות לאבטחת המשלחות ולתכני הביקורים. בתוך כך, בשבוע שעבר פורסם כי ישנו נספח עם רשימת מוזיאונים המומלצים לביקור של המשלחות, שכולל כאלה המנציחים פולנים שרצחו יהודים.

"לא ניתן לאף אחד להתערב במסלולים של המסעות"

שר החינוך, יואב קיש, התייחס הבוקר (ג') בראיון לרדיו 103FM לסוגיה והבהיר כי לא יחול שינוי במסלולים של המסעות לפולין. "אני ממש מברך על החזרת המסעות. לא ניתן לאף אחד להתערב במסלולים של המסעות. זה הובן על ידם וזה היה המסר המרכזי לאורך הדרך - יש עצמאות מלאה של משרד החינוך. למעשה אין שינוי מהמסעות הקודמים. אין קביעה לאן ללכת, יש רשימה של עשרות אתרים, וההתחייבות היא להגיע למקום אחד".

צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

השר קיש הדגיש ואמר כי "אין פה שום הכרה שלנו באיזה מהלך פולני, יש פה בקשה של הפולנים. הם אמרו 'אנחנו מעוניינים שמספר מוזיאונים שלנו יכנסו לרשימה', הסכמנו. אנחנו לא תמימי דעים עם הפולנים ויש לנו חילוקי דעות, וזה בסדר, מה שחשוב לומר, וזה גם הפולנים מבינים - אף אחד לא יתערב לנו בחינוך בני הנוער. אין שום שינוי ויותר מזה, היה נזק מאוד גדול עם היחסים הדיפלומטיים עם פולין, זה מאחורינו".