פקחי עיריית ירושלים השחיתו שלטי מחאה בכניסה להר הבית

פעילי הר הבית עמדו היום בכניסה למקום הקדוש כמחאה נגד סגירתו בפני יהודים. פקחי עירייה הסירו את השלטים שהציבו המפגינים בכניסה להר | תום ניסני: "לבלפור יש דין שונה ממחאות אחרות ברחבי העיר". העירייה: "הפקחים ביצעו את עבודתם על פי דין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/04/23 22:22 כו בניסן התשפג

פקחי עיריית ירושלים השחיתו שלטי מחאה בכניסה להר הבית
הכניסה להר הבית, היום | , צילום: בידינו

פעילי "בידינו למען הר הבית" הגיעו היום (ב') לשער הלל (המוגרבים) בכניסה להר הבית עם מספר שלטים, במטרה למחות כנגד סגירתו ליהודים בימים האחרונים של חודש הרמדאן.

"בשביל העירייה לבלפור יש דין שונה ממחאות אחרות ברחבי העיר"

המחאה נערכה במבואה שבשביל החסום, אבל הדבר לא הפריע לצמד פקחי עירייה להגיע למקום ולתלוש בתוך מספר דקות את השלטים. לטענת הפעילים, אחד מהפקחים סרב להזדהות וקרע שלט באלימות, ולאחר מכן הפקח השני איים בדוחות בין השאר בטענה שפעילי הארגון השתמשו בציליה שנמצאת במקום באופן קבוע.

הפעילים אמרו כי מדובר באותה עירייה שבמחאות בלפור השונות "אפשרה למפגינים להקים עיר אוהלים עם מטבח חדרי שינה ורכבים על מדרכה ראשית ברחובות עזה ובלפור. מסתבר שגם מבחינת עיריית ירושלים חופש המחאה שמור רק לפעילי שמאל". פעילי הארגון מתכוונים להגיע למחאה גם מחר, במהלך יום השואה.

צפו באירוע:

צילום: בידינו

נציין כי במסגרת המחאה היום הועתק לכניסה להר הבית משרד העמותה, הוכנו שלטי מחאה וניתנה הסברה לעוברים ושבים על הסיבות לסגירת הר הבית והנזק שסגירתו יוצרת. כמו כן הוקם דוכן כיבוד ושתייה לכוחות הביטחון.

תום ניסני מנכ"ל בידינו, שנכח באירוע, מסר: "בעיריית ירושלים מנסים לגזול מאיתנו גם את זכות המחאה. מסתבר שבשביל העירייה לבלפור יש דין שונה ממחאות אחרות ברחבי העיר. אנחנו נמשיך למחות ולזעוק נגד סגירת הר הבית".

"הפעילים נהגו באלימות מילולית"

תגובת העירייה: "הפקחים ביצעו את עבודתם על פי דין, במטרה למנוע הצבת שילוט על גדרות באזור והקמת דוכנים ללא היתר. זאת, ללא קשר למהות הפעילות ובדומה לאכיפה שנעשית נגד דוכנים ושילוט שאינם חוקיים. במהלך האירוע הפעילים נהגו באלימות מילולית כלפי הפקחים והפריעו לעבודתם