נתניהו הכריע, והר הבית יסגר ליהודים | בן גביר: "טעות חמורה"

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון לאומי קיימו הערכת מצב מקיפה עם ראשי זרועות הביטחון ובסופה הוחלט על סגירתו של הר הבית למתפללים בעשרת הימים האחרונים של חודש הרמדאן | השר לביטחון לאומי תקף את החחלטה, הראשון לציון בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/23 20:05 כא בניסן התשפג

נתניהו הכריע, והר הבית יסגר ליהודים | בן גביר: "טעות חמורה"
צילום: SLiman Khader/FLASH90

ממשלת הימין: בהערכת מצב שקיימו אמש (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוחלט לאסור על עליית יהודים ותיירים להר הבית בעשרת הימים האחרונים של חודש רמדאן.

לשכת רה"מ: ההחלטה התקבלה פה אחד; בן גביר: "לא להיכנע"

בפגישה נכח גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתנגד להחלטה. "ההחלטה של ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים בשל גל הטרור - היא טעות חמורה שלא תביא שקט, אלא עלולה רק להסלים את המצב", נמסר מטעמו. במקביל, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההחלטה התבצעה בהמלצה בפה אחד של שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמפכ"ל.

בן גביר, נותן גיבוי לשוטרים

בן גביר על רקע הר הבית | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אי נוכחותם של יהודים בהר הבית תביא אוטומטית לדילול הכח המשטרתי השוהה בהר, מה שיצור כר פורה למפגני הסתה ענקיים לרצח יהודים, ואף לתרחיש של ידויי אבנים לעבר מתפללים יהודים בכותל המערבי. כשהטרור מכה בנו - יש להכות אותו בעוצמה אדירה בחזרה, לא להיכנע לו ולגחמותיו", הסביר בן גביר.

הרב יצחק יוסף בירך על ההחלטה

הרב הראשי לישראל יצחק יוסף בירך על ההודעה על סגירת הר הבית לעליית יהודים. "מלבד האיסור החמור של עליה להר הבית יש לפעול למנוע התססה והתגרות מיותרת, הרבנות הראשית לדורותיה קבעה מאז ומתמיד כי על פי ההלכה היהודית עליית יהודים להר הבית אסורה בתכלית", אמר.

בנוסף, ראש הממשלה שיבח את משטרת ישראל על אופן פעולתם בהר הבית ובכותל בחג הפסח, ואת כוחות הביטחון על שורות סיכולים ופעולות הגנה על אזרחי ישראל שהצילו חיים רבים.