לראשונה במצעד החיים: תודלק משואה לזכר יהודי טוניסיה

חיים טייב, דור שלישי ליהודי טוניסיה תחת הכיבוש הנאצי, ישיא השנה לראשונה בהיסטוריה של מצעד החיים משואה לזכרם: "גאה ונרגש להוביל את מצעד החיים לראשונה לזכרה של יהדות טוניס המפוארת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 20:12 כו בניסן התשפג

לראשונה במצעד החיים: תודלק משואה לזכר יהודי טוניסיה
צילום: יוסי זינגר

"מצעד החיים" הוא אחד מאירועי הדגל של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. צועדים בו בכל שנה למעלה מעשרת אלפים משתתפים, בני נוער יהודים ולא יהודים מכל רחבי העולם, שלצידם ניצולי שואה, ראשי מדינות, שרים, מנהיגים דתיים, אישי רוח ותרבות ועוד. לראשונה במצעד החיים, תודלק משואה לזכרם של יהודי טוניסיה שחיו תחת הכיבוש הנאצי.

חיים טייב ישיא את המשואה במצעד החיים לצד אשתו, איריס טייב דור שלישי לניצולת אושוויץ, לזכר יהודי טוניס ולזכרן של סבתא מרים היימן ואחותה אווה ששרדו את השואה במחנה ההשמדה אושוויץ. טייב חרט על דגלו את זיכרון השואה וכחלק מתיקון עולם הוא פועל לחיזוק ופיתוח מדינות באפריקה באמצעות בניית תשתיות חיים בתחום החינוך, בריאות, מים, אנרגיה וטכנולוגיה.

צילום: יוסי זינגר

 

"גאה ונרגש להוביל את מצעד החיים לראשונה לזכרה של יהדות טוניס המפוארת"

חיים טייב סיפר על תחושותיו בעקבות בחירתו להשיא את המשואה. "אני גאה ונרגש להוביל את מצעד החיים, לראשונה, לזכרה של יהדות טוניס המפוארת, שנכבשה על ידי הנאצים וסבלה רדיפות אנטישמיות, עבודות כפייה ורעב. אצעד כשבליבי סבי, חיים טייב, שעל שמו אני נקרא, שנלקח לעבודות פרך וחזר כשהוא עור ועצמות, מוכה וחבול".

צילום: יוסי זינגר

חיים ציין כי חשוב לזכור את סיפורם של קהילות צפון אפריקה בזמן השואה. "חשוב שנזכור את סיפור השואה של קהילות צפון אפריקה. אידיאולוגיה המבוססת על שנאת האחר אינה יודעת גבולות, תפקידנו אתמול, היום ומחר להוביל ולהנציח ערכים בינלאומיים המבטאים סולידריות וכבוד הדדי בין בני האדם באשר הם כדי להבטיח שלעולם לא נראה עוד שואה אנושית לא באירופה, לא בצפון אפריקה ולא באף חלקה בעולם".