צה"ל לבג"צ: שילוב נשים ביחידות החי"ר ובשריון יידחה

צה"ל הודיע לבג"צ כי הוא דוחה עד להודעה חדשה את הניסיונות לשלב נשים במחלקות הניוד של חטיבות החי"ר ובחיל השריון: "הצוות ממליץ לעת הזו לא להרחיב את שירות הנשים לתפקידי לחימה ביחידות מיוחדות ומובחרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/23 15:50 כו בניסן התשפג

צה"ל לבג"צ: שילוב נשים ביחידות החי"ר ובשריון יידחה
חיילות בשיריון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

צה"ל הגיש היום (ב') את תגובתו הרשמית לבג"צ בעקבות העתירה על שילוב נשים בתפקידי לוחמה בחטיבות החי"ר ובחיל השריון ודחה את הניסיונות לשלב נשים. "הצוות ממליץ, לעת הזו, לא להרחיב את שירות הנשים לתפקידי לחימה ביחידות מיוחדות ומובחרות. לאחר השלמת הבחינה ביחס ליחידות החי"ר המתמרנות, ולאור מממצאיה ומסקנותיה, ניתן יהיה לשוב ולהידרש לעניין זה", נכתב בתשובה.

"יש להמשיך במימוש ההתנסויות ב-669 וביהל"ם, תוך נקיטת כל הפעולות הדרושות להצלחתן"

עם זאת, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, קבע כי יש להמשיך את הפיילוט לשילוב נשים ביחידה 669 וביחידת יהל"ם. "יש להמשיך במימוש ההתנסויות ב-669 וביהל"ם, תוך נקיטת כל הפעולות הדרושות להצלחתן. הרמטכ"ל הבהיר כי ההתנסויות משמעותיות וחשובות, הן בשל פריצת הדרך הטמונה בהן, הן לשם הפקת מסקנות ולקחים להמשך התהליך. על כן, הנחה לקיים תהליכי למידה ובקרה יסודיים במסגרת התנסויות אלו".

נשים לוחמות, ארכיון

נשים לוחמות, ארכיון צילום: דובר צה"ל

כמו כן, המודל הפיזיולוגי שפותח על ידי הצוות המקצועי, ישמש כנתון תומך החלטה במיונים בלבד ולא כתנאי סף. בכך, תורחב ההזדמנות של נשים להשתתף במיונים, והליך המיון של נשים יהיה זהה להליך המיון של הגברים. כמו כן, יפותח מודל פיזיולוגי שיסייע בתהליכי המיון של גברים לאור יתרונותיו של הכלי.

"נשים משרתות כיום ברובם המכריע של התפקידים בצבא"

עוד צויין במסגרת התשובה כי כיום 90% מהתפקידים בצה"ל פותחים לנשים. "נשים משרתות כיום ברובם המכריע של התפקידים בצבא, אשר פתוחים באופן שוויוני לשירות נשים וגברים. גם שיבוצן של נשים בתפקידי לחימה הורחב מאוד ונשים מהוות כיום כחמישית מכלל הכוח הלוחם בצה"ל, משרתות בשורה ארוכה של תפקידי לחימה משמעותיים במערך הלוחם בצה"ל, וכפי שפורט לעיל, בהתאם להחלטות העדכניות ולתהליך שכבר החל גם ביחידות מובחרות ומיוחדות, באופן שילך ויגבר".

נשים לוחמות, ארכיון

נשים לוחמות, ארכיון צילום: דובר צה"ל

מנכ"לית אלומה: "ניתן ללמוד כי צה"ל שם לו למטרה לשלב נשים ולקדמן"

מנכ"לית אלומה , תמי חלמיש אייזנמן, שמלווה בנות דתיות שבוחרות בגיוס לצה"ל תמכה בהחלטה. "שנים שאנו אומרות שחשוב שכל אחד ואחת יוכלו לממש את את הפוטנציאל שלהם מבלי לפגוע בבריאות, בזהות האישית ובאורחות החיים הדתיים. ממענה המדינה לבג"צ ניתן ללמוד כי צה"ל שם לו למטרה לשלב נשים ולקדמן. כמי שעוסקים בשילוב נשים דתיות בצה"ל, אנו עדות לכך שמאמצי הצבא נושאים פרי. בכל שנה מספר הבנות הדתיות שבוחרות בשירות צבאי משמעותי עולה ואיתו סל הפתרונות ומסלולי השירות שהצבא מעמיד לרשות הבנות הדתיות".