שלום אסייג ואביגדור קהלני נבחרו להשיא משואה

השרה מירי רגב הודיעה כי בין משיאי המשואות ביום העצמאות ה - 75 לישראל, יהיו תא"ל אביגדור קהלני והשחקן והיוצר שלום אסייג | "קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות" | "בכל שנותיו על הבמה ועל המסך לא התרחק אסייג ממורשת משפחתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/23 19:06 כה בניסן התשפג

שלום אסייג ואביגדור קהלני נבחרו להשיא משואה
שלום אסייג, צילום: פלאש 90, דוד כהן

על רקע ההחלטה שמירי רגב תבחר את משיאי המשואות, החלה להתפרסם היום (א') רשימת משיאי המשואות ביום העצמאות. בתוך כך, מירי רגב הודיעה היום לתא"ל אביגדור קהלני ולשלום אסייג כי בחרה בהם מקרב מומלצי הועדה הציבורית המייעצת להשיא משואה בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב. מלבדם, נבחרו גם סיוון יערי - מייסדת עמותת אינוביישן אפריקה, ורד בן סעדון - חקלאית מהשומרון ונינה אבידר- מייסדת שותפה ויושבת ראש הכבוד של קרן אייסף.

"קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות"

בנימוקים לבחירה נכתב כי שמו של אביגדור קהלני הולך לפניו כמפקד וכסמל לדוגמא אישית ממלחמת ששת הימים בה נפצע קשות וזכה לעיטור המופת על לחימתו, ובמלחמת יום הכיפורים 1973 בה ניצב במרכזו של קרב המהפך ההיסטורי בעמק הבכה בגולן, שעל לחימתו והנהגתו בו הוענק לו עיטור הגבורה - העליון והגבוה בעיטורים. אחרי שפשט את מדיו המשיך קהלני להקדיש את כל מרצו לחברה הישראלית  כפעיל חברתי, איש ציבור, חבר כנסת ושר בממשלת ישראל. 

רגב אמרה כי "קהלני הוא סמל ומופת למסירות, למנהיגות ולציונות. יחד איתו יעמדו על הבמה כל עשרות האלפים שלחמו לפני חמישים שנה בשדות הקרב של הגולן וסיני, ביבשה באוויר ובים. גיבורי מלחמת יום הכיפורים שמדינת ישראל חבה להם את חייה". 

אביגדור קהלני

אביגדור קהלני צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלום אסייג - שחקן, מנחה, וקומיקאי

משיא המשואה השני שנבחר הוא זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה שלום אסייג. אסייג הוא קומיקאי, שחקן קולנוע וטלוויזיה, מפיק, תסריטאי, עורך, מנחה ויוצר טלוויזיה מוביל. בכל שנותיו על הבמה ועל המסך לא התרחק אסייג ממורשת משפחתו ומעיירת הולדתו טירת הכרמל, אליה עלתה משפחתו ממרוקו. הוא בחר להשתמש באמנות כדי להשמיע את סיפורה של משפחתו ושל קהילתו.