"גזענות עלובה ומקוממת, דעות קדומות, בוז ולעג לגדולי הרבנים שלנו"

הפוליטיקאים מגיבים לסרטון ההכתרה הגזעני של אולפנת חורב: "זו גזענות טהורה נגד ציבורים גדולים מאד במדינה", כתב אריה דרעי | "הגזענות הקשה של נערות האולפנה מרסקת את הלב. כמה עמוקה השנאה והבוז למזרחים", כתבה ח"כ נעמה לזימי

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/23 18:47 כב בניסן התשפג

"גזענות עלובה ומקוממת, דעות קדומות, בוז ולעג לגדולי הרבנים שלנו"
דרעי, צילום: פלאש 90

בעקבות פרסום הסרטון החמור מתוך טקס ההכתרה באולפנת חורב בירושלים, בכל קצות הקשת הפוליטית מגיבים. חבר הכנסת אריה דרעי מש"ס הגיב לסרטון וכתב: "הסרטון שצולם באולפנת חורב בירושלים ולועג לתלמידות מזרחיות, הכאיב לי מאד".

"את הגזענות הזו צריך לעקור מהשורש"

"גזענות עלובה ומקוממת, דעות קדומות, בוז ולעג לגדולי הרבנים שלנו. אני פונה לראשי האולפנה: זה לא סתם סרטון לפורים, זו גזענות טהורה נגד ציבורים גדולים מאד במדינה. עשו הכל כדי לעקור זאת מהשורש", הוסיף דרעי. כזכור, מוקדם יותר היום (ה') חשפנו סרטון שיצרו בנות אולפנת חורב לכבוד ההכתרה שלהן. כותרת הקליפ היא  "אם האולפנה הייתה מזרחית", והתלמידות שמשתתפות בסרטון צבעו את הפנים בשחור כשהם מחקות בנות יוצאות עדות המזרח. גם אשת צוות השתתפה בסרטון.

ח"כ נעמה לזימי מהעבודה כתבה: "הגזענות הקשה של נערות האולפנה מרסקת את הלב. כמה עמוקה השנאה והבוז למזרחים של קהילתן והסביבה החינוכית שזה הביטוי שיצא מהן. נורא. אמשיך להילחם על קידום החוק ומצפה ממשרד החינוך לפעול מיידית מול בית הספר והנהלתו, את הגזענות הזו צריך לעקור מהשורש".

מתוך הסרטון הגזעני

מתוך הסרטון הגזעני צילום: צילום מסך מהסרטון

ח"כ דבי ביטון מיש עתיד הוסיפה גם היא: "כבת גאה למשפחה מזרחית התכווצה לי הבטן כשצפיתי בסרטון הזה. זוהי לא דרכה של הדת שלנו! רק במרץ האחרון הפילה הקואליציה הצעת חוק חשובה של ח"כ מאיר כהן השוללת תקציב ממוסדות חינוך המפלים תלמידות ותלמידים לרעה על רקע מוצאם. זו ההוכחה שהימין מלא על מלא שלא מפסיק לזעוק שהמזרחיים מקופחים, בפועל מנציח את הסטראוטיפים ומנחיל אותם לדורות הבאים. מצופה מהמנהיגים החרדים ודתיים לאומיים להשמיע את קולם באופן ברור: אין מקום לגזענות".

ארגון נאמני תורה ועבודה אמרו על סרטון ההכתרה: "על פי ההסכמים הקואליציוניים ועל פי הרוח החדשה הדוחפת להפרטה ולהקטנת כוחו של החינוך הציבורי, אנו נצפה יותר ויותר במציאות בה בתי ספר נחלקים לפי עדות ומעמדות. במציאות בריאה ונכונה, תלמידות ותלמידים גדלים מכיתה א' במוסדות גדולים ומכילים בהם נמצאים יחד כל עם ישראל, על גווניו ושכבותיו. שם מצוי הפתרון".