פרסום ראשון צבעו את הפנים בשחור: הקליפ הגזעני של תלמידות אולפנת חורב

בקליפ הומוריסטי וגזעני שיצרו תלמידות אולפנת חורב בירושלים שכותרתו "אם האולפנה הייתה מזרחית", צבעו בנות האולפנה את הפנים בשחור ולעגו ליוצאי עדות המזרח ולרבנים מזרחיים | הנהלת האולפנה: "שגגה נפלה תחת ידינו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/04/23 16:47 כב בניסן התשפג

צבעו את הפנים בשחור: הקליפ הגזעני של תלמידות אולפנת חורב
צילום: צילום מסך

סרטון חריג ובוטה: תלמידות אולפנת חורב שבירושלים יצרו סרטון הומוריסטי לכבוד ההכתרה שקיימו באולפנה בחודש אדר, אבל הסרטון התמים הכיל לא מעט מראות וביטויים גזעניים. כותרת הקליפ היא  "אם האולפנה הייתה מזרחית", והתלמידות שמשתתפות בסרטון צבעו את הפנים בשחור כשהן מחקות בנות יוצאות עדות המזרח. 

צילום: צילום מסך מהסרטון

תלו תמונה של הבבא סאלי והרב עובדיה יוסף 

בנוסף, בסרטון התלמידות "המזרחיות" רוקדות על שולחנות, וכאשר באולפנה האשכנזית המנהלת מעירה על צניעות ושולחת תלמידה להחליף בגדים. באולפנה "המזרחית" המנהלת והתלמידה מחליפות מילים כמו: "כפרה, חיים שלי ובעזרת השם". נציין כי גם אנשי צוות השתתפו בקליפ, בהמשך זלזלו התלמידות גם באמונת החכמים של עדות המזרח כאשר תלו את תמונותיהם של הבבא סאלי והרב עובדיה יוסף זצ"ל.

צילום: צילום מסך מהסרטון

תמונות של הרבנים המזרחיים באבא סאלי והרב עובדיה

תמונות של הרבנים באבא סאלי והרב עובדיה זצ"ל צילום: צילום מסך מהסרטון

צילום: צילום מסך מהסרטון

תגובת האולפנה: "שגגה שנפלה תחת ידינו"

מטעם הנהלת האולפנה נמסר בתגובה: "מדובר בסרטון שטוב שלא היה בא לעולם, ובשגגה שנפלה תחת ידינו. האולפנה מתנצלת ומצטערת על תוכנו על אף שנעשה על ידי תלמידות כסאטירה ופרודיה במסגרת אירועי פורים. כל מי שנחשף לפעילות האולפנה לאורך השנים יודע כי אינו משקף כלל את הנעשה באולפנה שמביאה לידי ביטוי באופן הרמוני ואמיתי את החיבור בין העדות והגוונים השונים בחברה הישראלית. צוות האולפנה יתכנס בשבוע הבא לדיון בו יופקו לקחים על מנת שדבר דומה לא יישנה. זאת, יחד עם עבודה חינוכית שתיעשה מול צווותי החינוך ותלמידות האולפנה".