לאחר שנפגש עם השר בן גביר ללא אישור: הקצין הסרוג ננזף ע"י מפקדיו

אלוף משנה אבינועם אמונה נפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר סביב מינויו למפקד "המשמר הלאומי" וננזף על ידי מפקדיו: "הפר את האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/04/23 08:35 כב בניסן התשפג

לאחר שנפגש עם השר בן גביר ללא אישור: הקצין הסרוג ננזף ע"י מפקדיו
אל"ם אבינועם אמונה, צילום: דובר צה"ל

מאז הובטחה לו הקמתו של "המשמר הלאומי", השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, משקיע רבות בניסיונות ההקמה של המשמר. גם לאחר שמפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, התבטא פומבית נגד הקמת המשמר הלאומי, ממשיך השר בקידום הפרויקט.

אלוף משנה אבינועם אמונה, המשמש כמפקד המכללה לפיקוד טקטי וכמפקד חטיבת חרמון, נפגש לאחרונה עם השר בן גביר ללא ידיעת מפקדיו וללא אישור סביב מינויו למפקד "המשמר הלאומי" וננזף על ידי מפקדיו.

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דובר צה"ל: "הפר את האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר"

מדובר צה"ל נמסר "על פי הממצאים, הקצין נפגש עם השר בן גביר ללא תיאום ואישור כנדרש, תוך הפרת האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר. לפיכך, הקצין ננזף פיקודית על-ידי מפקד המכללות הצבאיות. הקצין לקח אחריות על מעשיו והכיר בחומרת המעשה. התחקיר הוצג לראש המטה הכללי הרצי הלוי".

אל"ם אבינועם אמונה

אל"ם אבינועם אמונה צילום: דובר צה"ל

נזכיר כי בחודש ספטמבר האחרון, החליט אמונה לפרוש מצה"ל לאחר 24 שנות שירות צבאי, לאחר שהבין כי לא יקודם למח"ט הצנחנים או מפקד הקומנדו. אמונה נחשב לקצין מבטיח ומוערך, ועל תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן" זכה לצל"ש אלוף.