"זו המנטליות של הערבים": השיחה עם בן גביר הודלפה ובמשטרה תוקפים

ציטוטים שהודלפו מישיבה סגורה של המפכ"ל והשר לביטחון לאומי, מראים על נסיונותיו של בן גביר לרתום את המשטרה להקמת המשמר הלאומי: "הם רוצחים אחד את השני" | במשטרה הגיבו: "התנהלות זו מעמידה מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/04/23 22:41 יג בניסן התשפג

"זו המנטליות של הערבים": השיחה עם בן גביר הודלפה ובמשטרה תוקפים
בן גביר והמפכ"ל, היחסים מידרדרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דליפה מהפגישה האישית: מאז הובטחה לשר בן גביר, הקמתו של משמר לאומי, הוא משקיע רבות בנסיונות ההקמה של המשמר. גם לאחר שמפכ"ל המשטרה התבטא פומבית נגד הקמת המשמר הלאומי, המשיך השר בקידום הפרוייק ואף הצהיר הערב (ג') כי אם המפכ"ל יציג תוכניות רציניות לדבריו, הוא ישאיר את המשמר הלאומי בתוך המשטרה. בתוך כך, פורסמו הערב ב"חדשות 12" ציטוטים חריגים מישיבתם של בן גביר והמפכ"ל. במשטרה תקפו את ההדלפה.

כך על פי ההדלפה, אומר השר למפכ"ל: "עוד רצח ועוד רצח - זה עובר כל גבול. חייבים משמר לאומי חזק. המפכ"ל הגיב ואמר: "השר, אין מה לעשות. הם רוצחים אחד את השני, זה הטבע שלהם. זו המנטליות של הערבים", בהמשך אמר המפכ"ל: "דיברנו עם נכבדים בחברה הערבית ומנסים להרגיע את המצב".

בן גביר, המפכ"ל לא יפוטר

בן גביר, המפכ"ל לא יפוטר צילום: EriK Marmor/Flash90

במשטרה תקפו את בן גביר: "השר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות"

לאחר פרסום ההדלפה ושידור הציטוטים החריגים, הגיבה המשטרה בחריפות: "במשטרה נדהמים מכך שהשר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין השר למפכ"ל, וזועמים על הוצאת דברים מהקשרם בשיחה שעסקה בדפוסי ההתנהגות בחברה הערבית - שאינה מסגירה את זהות הרוצחים גם כשידועה לקרובי הקורבנות. התנהלות זו מעמידה מעמידה בספק את יכולת המשטרה לדווח לשר מבלי שתחשוש מחשיפת מקורות ועיוות השיחות".

מפכ"ל המשטרה, תחת אש

מפכ"ל המשטרה,במשטרה זועמים צילום: Yonatan Sindel/Flash90