תרבחו ותסעדו: הפוליטיקאים חוגגים מימונה ברחבי הארץ

כמדי שנה פוליטיקאים רבים לוקחים חלק בחגיגות המימונה ברחבי הארץ | מפגינים חסמו בחדרה את הכביש מול חגיגות המימונה בהן מתארח ראש הממשלה, בנימין נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/23 22:16 כא בניסן התשפג

תרבחו ותסעדו: הפוליטיקאים חוגגים מימונה ברחבי הארץ
צילום: קובי וולף

בכל מוצאי שביעי של פסח, חוגגים יוצאי מרוקו את חג "המימונה", הכולל פתיחת שולחן ועליו מטעמים מתוקים, ביניהם מככבת "המופלטה". פוליטקאים רבים כבר שנים רבות מנצלים את ההזדמנות לבקר באירועי חגיגות המימונה המסורתיות כדי "לרדת אל העם" ולקחת פסק זמן מהפוליטיקה. 

מפגינים חסמו בחדרה את הכביש מול חגיגות המימונה בהן מתארח נתניהו

בתוך כך, ברקע המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, מפגינים רבים התאספו בשכונת בית אלעזר בחדרה וחסמו את הכביש מול המקום בו צפוי לבקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתוך כך, המשטרה נערכת לפינוי המפגינים וחוצצת בינם לבין פעילי ימין. 

צילום: ללא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הגיע לחגיגות אצל חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, אורן חזן באריאל. שר הביטחון, יואב גלנט התארח יחד עם אשתו קלודין במימונה של אביב איטח, חבר מועצת העיר רחובות.

"יש לנו ממשלה טובה, רק צריך לממש את המדיניות"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צפוי להשתתף הערב בשורת אירועי מימונה ברחבי הארץ. "חג אמונה, שנתגבר על הצרות והקשיים וננצח! יש לנו ממשלה טובה, רק צריך לממש את המדיניות, להיכנס באויבים שלנו ולנצח", איחל בן גביר לחוגגים.

צילום: חופשי

יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ, התארח בחגיגות המימונה בבית משפחת פרץ בשוהם ולאחר מכן בבית משפחת אסייג באשדוד. חבר הכנסת גדעון סער, התארח בחגיגות המימונה אצל חבר הכנסת לשעבר, מישל בוסקילה באשקלון.

צילום: ללא

חגיגות המימונה בכנסת

נזכיר כי לראשונה השנה, חג המימונה נחגג הערב גם בכנסת. יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הזמין את כלל אזרחי ישראל, אנשי ציבור ואפילו את שגריר מרוקו - לחגוג יחד מימונה במשכן הכנסת הערב. "כילד תמיד אהבתי לחגוג את המימונה, את החמימות, הצלילים והטעמים", כתב אוחנה.

צילום: צילום מסך אתר הכנסת

עוד הוסיף וכתב כי "אני שמח על ההזדמנות להביא למשכן קולות, צלילים וצבעים שלא היו בו מעולם". וציין: "פתיחת המשכן לכל עם ישראל במימונה היא ביטוי לאחווה בעם ולכך שהכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל. תרבחו ותסעדו".