מג"ד מילואים מסיירת מטכ"ל האשים את נתניהו בהשתמטות - כך הוא הגיב

סגן אלוף במילואים שלומי ריזמן שלח מכתב פומבי וחריף לראש הממשלה, בו הוא טוען כי היה מפקדו של נתניהו במילואים וכי הוא "הבריז" ממלחמת לבנון הראשונה | נתניהו ענה: "הטענות הללו הן שקר מוחלט, הוא כלל לא היה מפקדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/23 14:59 כ בניסן התשפג

מג"ד מילואים מסיירת מטכ"ל האשים את נתניהו בהשתמטות - כך הוא הגיב
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

סערה סביב שירות המילואים של נתניהו: סגן אלוף במילואים שלומי ריזמן, איש סיירת מטכ"ל, תקף היום (ג') את ראש הממשלה במכתב ששלח לו ובו הוא מאשים אותו בהברזה ממילואים. ריזמן טוען כי הוא היה מפקדו של נתניהו במילואים, אך נתניהו מכחיש ולא נשאר חייב: "הטענות הללו הן שקר מוחלט, הוא כלל לא היה מפקדי במילואים".

ריזמן תוקף: "אתה הסרבן; אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקטיה וצה"ל"

"במלחמת לבנון הראשונה הברזת ממילואים ממשימה שלא הייתה לרוחך ונעלמת. עשית מספר אפסי של ימי מילואים, ולכן גרעתי אותך מהיחידה. אתה הסרבן", כתב ריזמן נחרצות. הוא הוסיף כי "באותן השנים שהייתי מג"ד המילואים שלך כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 70-40 ימי מילואים בשנה, חלק אפילו במיוחד מחו"ל. לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם 'טוחנים' ימי מילואים בתי תירוצים וסיפורים, והם אינם 'סרבנים'. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקטיה וצה"ל".

לוחמי יחידת העילית סיירת מטכל במהלך אימון השתלטות על אוטובוס, נובמבר 2017

לוחמי יחידת העילית סיירת מטכ"ל במהלך אימון השתלטות על אוטובוס | צילום: זין קורן

ריזמן התייחס גם לציטוט של שרת ההסברה דיסטל-אטבריאן, שתקפה את הטייסים שהצטרפו למחאה נגד הרפורמה המשפטית. דיסטל כתבה כי "הם לא פטריוטים. לא מלח הארץ. לא ציונים. לא מטובי בחורנו. לא אנשים נפלאים", וריזמן תקף את נתניהו על כך שלא פיטר אותה: "שרה בממשלתך כינתה כך את לוחמי האוויר ולא פיטרת אותה. שתיקתך הופכת אותך שותף לדבריה".

לשכת ראש הממשלה: "הוא לא היה מפקדו; נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל"

מלשכת נתניהו, כאמור, הגיבו וכתבו כי הדברים הם שקר מוחלט: "כשרייזמן מונה למג"ד במילואים נתניהו כבר שירת את המדינה כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו"ם. ראש הממשלה נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואף סיכן את חייו מספר פעמים בקרבות אש במלחמת ההתשה בתעלת סואץ׳ ובמבצעים רבים. הוא אף נפצע במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה. כאיש מילואים ראש הממשלה נתניהו חזר מלימודיו בארה"ב על מנת להשתתף במלחמת יום הכיפורים ושנה לאחר מכן הוא חזר שוב מלימודיו בחו"ל כדי להתנדב לשירות מילואים".

נתניהו שנפצע בפריצה משוחח עם האלוף רחבעם זאבי

נתניהו שנפצע בפריצה למטוס סבנה משוחח עם האלוף רחבעם זאבי צילום: דובר צה"ל (רון אילן), ארכיון צה"ל במשהב"ט

בנוגע לתפקודו בזמן מלחמת לבנון הראשונה כתבו בלשכה: "חודש לפני המלחמה נתניהו מונה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון כדי לסייע במלחמת ההסברה על דעת הקהל בארה"ב. ערב יציאתו לשליחותו המדינית, פרצה המלחמה. ראש הממשלה נתניהו התייצב ביחידתו ותוך זמן קצר יצא לסיור מיוחד בהרי השוף מעל ביירות, שהוכן עבור שליחותו המדינית. משם הוא יצא מייד לוושינגטון והתייצב לצידו של משה ארנס בחזית המאבק המדיני וההסברתי הקשה של ישראל לכל אורך המלחמה". 

"בכל עת שנקרא לדגל, ראש הממשלה נתניהו התייצב לשירות מילואים. כך הוא מצפה מכולם לעשות והוא מלא הערכה למשרתי המילואים שנושאים בנטל הגנת המדינה", סיימו.