"הצילו חיים של חולים רבים": איבריה של לוסי הי"ד הושתלו ב-5 חולים

משפחתה של לוסי בת ה-48 החליטה לתרום את איבריה ולהציל חיים. בבתי החולים שיבא ובילינסון הושתלו לב, ריאות, כבד ושתי כליות. קרניות יושתלו בהמשך | מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון: "המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/23 11:21 כ בניסן התשפג

"הצילו חיים של חולים רבים": איבריה של לוסי הי"ד הושתלו ב-5 חולים
לוסי די הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

לוסי די הי"ד שנפצעה בפיגוע ירי קטלני בבקעה ביום שישי האחרון, מתה אתמול מפצעיה הקשים. הלוויתה תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין בכפר עציון. משפחתה של לוסי בת ה-48 החליטה לתרום את איבריה ולהציל חיים. ההשתלות בוצעו הלילה בשני בתי חולים, שיבא ובילינסון.

  • לב  - בבת 51 בבילינסון
  • ריאות - בבת 58 בשיבא
  • כבד - בבן 25 בבילינסון
  • כליה - בבן 58 בבילינסון
  • כליה - בבן 39 בבילינסון
  • קרניות - יושתלו בהמשך.

"המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך"

בבית החולים בילינסון אמרו כי "בעקבות המעשה האצילי של משפחת די, שאיבדה את שתי בנותיהם ואם המשפחה בפיגוע הטרור הרצחני השבוע בבקעת הירדן העניק חיים למטופלים". אל מבצע ההשתלות התגייסו רבים מבית החולים, מתאמות השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח רופאים מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה.

פרופסור דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, הסביר כי מדובר בלב שני שהם משתילים בשבוע האחרון בעקבות טרגדיה קשה. "המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך והם הצילו חיים של חולים רבים".

פרופסור ערבות ופרופסור ברק בעת השתלת הלב

פרופסור ערבות ופרופסור ברק בעת השתלת הלב | צילום: המרכז הרפואי בילינסון

פרופסור ירון ברק, מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון, הוסיף ואמר כי זו השתלה מרגשת. "אחרי שחווינו את הטרגדיה המטורפת של המשפחה ואחרי תפילות של כל עם ישראל בשבוע מורכב, זה נגמר בצורה קשה. טיפת האור היחידה שניתן להוציא מזה זו תרומת האיברים וזה מה שעשינו פה עם השתלת הלב של ליטל".

ליטל ולנסי בת ה-51 סבלה זמן רב מאי-ספיקת לב קשה, וזכתה להשתלת לב: "פעולה פשוטה כמו לעלות מדרגות, הייתה עבורי בלתי אפשרית". לאחר ההשתלה סיפרה: "אני מאוד מתרגשת, הגוף אותת לי, לא יכולתי לעלות אפילו מדרגה אחת. פיניתי את עצמי לבית חולים, הגעתי לטיפול נמרץ ומפה הכול היסטוריה. הבנתי שאני באי-ספיקת לב קשה מאוד. בכל השמונה חודשים האחרונים שיננתי שבכל שמחה יש עצב. זה מעשה אצילי, אדם צריך להבין שכאשר קורה מצב כזה, זו ברכה".