"חוזה חדש למדינת ישראל": היסודות של יש עתיד להידברות על הרפורמה המשפטית

צוות יש עתיד לבית הנשיא הציג את היסודות להידברות לקראת המשך השיחות בשבוע הבא | אורנה ברביבאי: "לקדם חוזה ישראלי חדש ולעגן את ערכי מדינת ישראל, ברוח מגילת העצמאות כמדינה יהודית ודמוקרטית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/23 10:42 כ בניסן התשפג

"חוזה חדש למדינת ישראל": היסודות של יש עתיד להידברות על הרפורמה המשפטית
אורנה ברביבאי | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בבית הנשיא התקיימו אתמול דיונים בין נציגי הקואליציה לבין מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי מהאופוזיציה, בהשתתפות יועצים מקצועיים ומומחים למשפט חוקתי מטעם שני הצדדים, במהלכן הוחלט על המשך ההתדיינות בנושא הרפורמה לאחר פסח. הבוקר (ג') הציג צוות יש עתיד לבית הנשיא, את היסודות להידברות לקראת המשך השיחות בשבוע הבא.

"לקדם חוזה ישראלי חדש ולעגן את ערכי מדינת ישראל"

חברת הכנסת אורנה ברביבאי, חברה בצוות המו"מ בבית הנשיא, אמרה: "אנחנו רואים במשבר הזדמנות להביא לשולחן הצעה היסטורית ולכן אנו מבקשים לדון לא רק בוועדה למינוי שופטים. הממשלה הזו מעוניינת ברפורמה ואנו פועלים מתוך תחושת שליחות, לקדם חוזה ישראלי חדש ולעגן את ערכי מדינת ישראל, ברוח מגילת העצמאות כמדינה יהודית ודמוקרטית"

במפלגה הגדירו הסעיפים אותם הפיצו הבוקר כ"חוזה חדש למדינת ישראל". במסמך נכתב כי "עיגון ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ברוח עקרונות מגילת העצמאות אשר תשמש מבוא ותשתית לחוקה". 

  • "חוק יסוד: השפיטה - ישמר ויבטיח מערכת משפט עצמאית, מגוונת ובלתי תלויה.
  • חוק יסוד: זכויות האדם והאזרח - יבטיח הגנה על חופש הביטוי, איסור אפליה, חופש דת, חופש ההתאגדות והזכות לחינוך.
  • חוק יסוד: החקיקה - שיסדיר את אופן חקיקתם ותיקונם של חוקי היסוד, יעגן את מעמדם ויגדיר את הפרדת הרשויות והסדרת היחסים בין הרשות המחוקקת לבין הרשות השופטת".