הסתיימה פגישה נוספת בבית הנשיא - זה מה שהוחלט

פגישה נוספת בבית הנשיא בין האופוזיציה לקואליציה הגיעה לסיומה: "הדיונים התנהלו בצורה עניינית, מעמיקה ורצינית, ובאווירה חיובית" | הוחלט: לאחר פסח - ימים מרוכזים במטרה להביא להסכמות רחבות

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 18:04 יט בניסן התשפג

הסתיימה פגישה נוספת בבית הנשיא - זה מה שהוחלט
הנשיא הרצוג, פגישה נוספת בבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאז שהודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית לטובת הידברות, התקיימו מספר פגישות משא ומתן בחסות בית הנשיא, בהשתתפות צוותים מטעם הקואליציה והמפלגות הבולטות באופוזיציה, עד כה - ללא תוצאות ממשיות.

גם היום (ב') התקיימו בבית הנשיא דיונים ממושכים בין נציגי הקואליציה לבין מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי מהאופוזיציה, בהשתתפות יועצים מקצועיים ומומחים למשפט חוקתי מטעם שני הצדדים, במהלכן הוחלט על המשך ההתדיינות בנושא הרפורמה לאחר חג הפסח.

הפגישה הקודמת בבית הנשיא

אחת מהפגישות  בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע"מ

לאחר החג - ימים מרוכזים במטרה להביא להסכמות רחבות

מטעם בית הנשיא נמסר כי "הדיונים נערכו שעות ארוכות והתנהלו בצורה עניינית, מעמיקה ורצינית, ובאווירה חיובית". עוד נכתב כי "הדיון עסק בבניית המסגרת להמשך שיחות ההידברות שיימשכו לאחר חג הפסח, אז ייפגשו הצדדים לדיון בסוגיות המהותיות בכמה ימים מרוכזים שמטרתן לנסות ולהביא להסכמות רחבות".

"לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט"

סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי, מסרו מוקדם יותר הבוקר כי התקיימה פגישת תיאום בין הצוותים המקצועיים של הסיעות לצוות בית הנשיא. "בפגישה תיאמו הצוותים את העמידה על עקרונות הדמוקרטיה, והשמירה על עצמאותה תוך שאיפה להביא לחקיקה שתחזק ותבצר אותה. נפעל יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה", כך נמסר. "הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות אך לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועיגון זכויות יסוד לאזרחי ישראל".