אורית סטרוק: "לא נתנער מהאחריות הזו, ולא נרפה עד שנצליח"

שרת ההתיישבות אומרת כי הממשלה לוקחת אחריות על הטיפול בטרור "פשוט כי זו אחריותנו, כי אכפת לנו", אולם היא לא מסירה את האחריות ממשלת בנט-לפיד ומציגה את נתוני הצבא: "השנה הקשה ביותר ביו"ש מאז האינתיפאדה השניה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/04/23 10:04 כ בניסן התשפג

אורית סטרוק: "לא נתנער מהאחריות הזו, ולא נרפה עד שנצליח"
השרה אורית סטרוק | , צילום: Sraya Diamant/Flash90

אמש בהצהרתו לתקשורת, האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בשנה שעברה, תחת הממשלה הקודמת, מספר פיגועי הטרור הוכפל. הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה שטחי מדינה ומאגרי גז לאויב, בלי לקבל שום תמורה". שרת  ההתיישבות אורית סטרוק כתבה הבוקר כי הממשלה לוקחת אחריות ולא מתנערת מהטיפול בטרור.

"לא נתנער מהאחריות הזו"

"אנחנו כן לוקחים אחריות על הטיפול בטרור", כתבה בחשבון הטוויטר שלה, "פשוט כי אנחנו הממשלה וזו אחריותנו. פשוט כי אכפת לנו. פשוט כי חייבים לתקן. זה עלינו. ובזה ניבחן. לא נתנער מהאחריות הזו, ולא נרפה עד שנצליח. זה בנפשנו. בנפשה של מדינתנו האהובה. בנפשן של משפחות מדהימות ואהובות כמו משפחת די".

הלווית האחיות רינה ומאיה די הי"ד |

הלווית האחיות רינה ומאיה די הי"ד | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"אבל", הוסיפה: "אסור לטאטא את העובדות". סטרוק הציגה מספר נתונים שלשיטתה מוכיחים את שכתבה: "מתי התפרץ גל הטרור הזה? גרסת צה"ל בתום 2022: 'השנה הקשה ביותר ביו"ש מאז האינתיפאדה השניה!! פחות תפיסות של בתי מלאכה (ליצור אמל"ח). צניחה בתפיסת כספי טרור!!'. והמספרים: 31 פיגועי ירי ב-2020, 61 ב-2021, 285 (כמעט פי 5!) ב-2022.

"מעלה תהיות קשות על השאלה אם יש כאן תקשורת הוגנת"

ואיך ולמה זה קרה? השרה הסבירה: "שר הביטחון, כמחווה לאבו מאזן, הפסיק את פעילות 'כיסוח הדשא' בשכם וג'נין, זו שמאז חומת-מגן מסכלת טרור (ממש כיסוח דשא) ומאפשרת לנו חיים נורמאליים". 

לבסוף שאלה סטרוק למה חשוב להכיר את הנתונים שהציגה והאם זה מוריד משהו מהחובה של הממשלה לדכא את גל הטרור הנוכחי. "לא", השיבה, "אבל זה כן עושה סדר לגבי האחריות (או חוסר האחריות) הביטחונית של אנשים שעדין פעילים במערכת הפוליטית. וגם מעלה תהיות קשות על השאלה אם יש כאן תקשורת הוגנת, או שהכל פראבדה...".