עמית סגל מסביר: זו היתה המטרה העיקרית בהצהרת נתניהו

הפרשן הסרוג טוען כי מטרתו העיקרית של ראש הממשלה בהצהרתו קשורה ב"בלימת הדימום בבייס" וברצון לשדר יציבות | ההסבר מגיע ברקע אמירות מסעירות של חברי ממשלת נתניהו, האחרונה שבהן נאמרה על ידי שר המורשת עמיחי אליהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/23 08:48 כ בניסן התשפג

עמית סגל מסביר: זו היתה המטרה העיקרית בהצהרת נתניהו
עמית סגל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש (ב') הצהרה שנויה במחלוקת, בה האשים את ממשלת בנט-לפיד במצב הביטחוני המתוח, התייחס לסקרים הלא מחמיאים והודיע כי יואב גלנט ימשיך בתפקידו כשר הביטחון. הפרשן הפוליטי עמית סגל הסביר מה היו מטרותיו של נתניהו. 

לאחר שצפה פעם שנייה בנאומו של ראש הממשלה, כתב סגל כי המטרה העיקרית שלו היתה "בלימת הדימום בבייס, שמאוכזב מתגובה רופסת בעיניו והמשך גל הטרור. כמובן במחיר רתיחה מאגף מרכז-שמאל". עוד הוא הוסיף כי היה שם רצון של "בלימת הדימום במצב הביזארי של שר ביטחון באודישן". 

לטענתו של סגל, המשפט החשוב שבגינו נתניהו נשא את כל מסיבת העיתונאים: "נכהן ארבע שנים. הוא חייב לשדר יציבות בממשלה שנראתה ועודנה נראית מעורערת". ההסבר של סגל מגיע ברקע אמירות מסעירות של חברי ממשלת נתניהו, האחרונה שבהן נאמרה על ידי שר המורשת עמיחי אליהו. 

"בכירים במערכות הביטחון שפועלים במתכונת 'מרד'"

בציוץ שפרסם בתחילת השבוע פירט אליהו באריכות את היסטוריית הסכמי אוסלו שהובילו לאינספור פיגועים עקובים מדם, אותם הסכמים שהוכתבו למדינת ישראל "בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור". 

באותו ציוץ, מגיבה שאלה: "אני זועמת על מה שאתה כותב כאן כי בעצם אתה אומר לנו, גם ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' לא תשנה כלום, אז בחייאת למה הבטחתם כל כך הרבה הבטחות?". הרב עמיחי אליהו השיב באופן שנוי במחלוקת: "אנחנו מבטיחים גם עכשיו. רק שהניתוח מורכב. כשיש לך במדינה בכירים במערכות הביטחון שפועלים במתכונת 'מרד', מה שאף אחד לא העלה בדעתו. כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה".