הצהרת נתניהו: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה לאומה בה תקף את הממשלה הקודמת, וחזר בו מפיטורי שר הביטחון: "המדינה תחת מתקפת טרור. היא לא התחילה עכשיו. כבר בממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 20:31 יט בניסן התשפג

הצהרת נתניהו: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה"
ראש הממשלה בהצהרה מיוחדת, צילום: OLIVIER FITOUSSI/POOL

לאחר שבוע בטחוני מורכב, במהלכו נרצחו בפיגועים ארבעה בני אדם, לצד פצועים נוספים, ונורו עשרות רקטות על תושבי הדרום והצפון, ראש הממשלה נתניהו נשא הערב הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב, בה האשים את ממשלת בנט-לפיד במצב הבטחוני המתוח, והודיע כי גלנט ימשיך בתפקידו כשר הבטחון. "אתם כבר מכירים אותי. אני לא פועל בפזיזות אלא בתקיפות ובאחריות".

הצהרת ראש הממשלה

"הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה"

"המדינה תחת מתקפת טרור. היא לא התחילה עכשיו. כבר בממשלה הקודמת מספר פיגועי הטרור הוכפל", אמר ראש הממשלה, ותקף את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם כניעה עם חיזבאללה".

"כפי שהתרענו ההרתעה נפגעה. אויבינו פירשו את קריאות הסרבנות כחולשה" תקף ראש הממשלה, והכריז, "אנחנו נהדוף את הסכנות הללו ונוכל לאויבנו. עשינו זאת בעבר נעשה זאת גם הפעם. זה ייקח זמן אבל זה יקרה", עוד הוסיף ואמר: "אתם כבר מכירים אותי. אני לא פועל בפזיזות אלא בתקיפות ובאחריות".

גלנט עם נתניהו

גלנט עם נתניהו צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"גלנט יישאר שר ביטחון"

נתניהו התייחס גם לפרשיית פיטורי גלנט, והודיע כי החליט להשאירו בתפקידו כשר ביטחון: "אני וגלנט, אנחנו עובדים יחד בימים האחרונים בכל החזיתות. היו מחלוקות קשות בינינו, החלטתי להשאיר את המחלוקות מאחורנו. גלנט יישאר שר ביטחון".

נתניהו התייחס לסקר חדשות 13, ואמר כי "לפי הסקרים בנט ראש ממשלה היום. אני למוד סקרים. הממשלה הזאת תהיה 4 שנים. הממשלה הזאת תבחן לאורך זמן". בנוסף השיב לביקורת כי הוא מושפע מבנו יאיר, ואמר "לבני יאיר יש אפס השפעה".