"אשת-מופת, אם למופת, שגידלה משפחה למופת"

לאחר שלושה ימים בה נלחמו הרופאים על חייה, לאה לוסי די, שנפצעה קשה בפיגוע ירי בבקעה בו נרצחו שתי בנותיה, השיבה את נשמתה לבורא | המשפחה החליטה לתרום את איבריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 15:36 יט בניסן התשפג

"אשת-מופת, אם למופת, שגידלה משפחה למופת"
לאה די ובנותיה הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

לוסי נפצעה בפיגוע ירי קטלני בבקעה ביום שישי האחרון, בו נרצחו שתי בנותיה, מאיה ורינה, שהובאו אמש למנוחות. עם פציעתה פונתה לוסי די בת ה-48 במסוק להדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש, שם נלחמו הצוותים הרפואיים על חייה במהלך הימים האחרונים, ביחידת הטראומה, בחדר הניתוח וביחידה לטיפול נמרץ בה טופלה, היום (ב') נקבע מותה.

"לצערנו, למרות מאמצים עילאביים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה", נמסר מטעם בית החולים, "צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות".

האחיות רינה ומאיה די ז"ל |

האחיות רינה ומאיה די ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה

המשפחה החליטה לתרום את איבריה של לוסי

עוד נכתב כי, "בני המשפחה הודו בחום לצוות בהדסה אשר עשה ככל הניתן ובכל דרך על מנת להציל את לוסי ולא ויתר עד לרגעיה האחרונים". בנוסף צויין כי "למרות הצער והשבר הגדול, החליטה המשפחה לתרום את איבריה של לוסי על מנת להציל חיים אחרים".

במערכת הפוליטית ספדו: "שולח תנחומים מעומק הלב"

ראש הממשלה נתניהו כתב: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת די על פטירתה של אם המשפחה, לאה (לוסי) ז"ל, שנרצחה בפיגוע הקשה בבקעה ביום שישי האחרון, יחד עם שתי בנותיה מאיה ורינה ז"ל".

שרת ההתיישבות אורית סטרוק ספדה גם היא, "אשת-מופת, אם למופת, שגידלה משפחה למופת. ארורה היד שגדעה את החיים הטהורים האלה. ארורה היד שמשלמת לרוצחים. חובה עלינו לעשות הכל למנוע את הפיגועים הבאים".

"חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן"

אתמול נערך מסע הלוויה של רינה ומאיה, האב ליאו ספד לבנותיו בדמעות: "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה?". בעודו פונה לבתו הבכורה, אמר: "מאיה היפה והמושלמת שלנו, היית חברה של כולם. היית תמיד מלאך ועכשיו תהיי המלאך השומר שלנו. בתי היפה רינה, היית תלמידה וחברה מעולה. מדריכה מעולה. היית אחראית ומתנדבת. אנשים ידעו שהם יכולים לסמוך עלייך. רינה, חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן". "הייתי עושה הכל כדי להיות ברכב במקומכן", התייפחה אחת האחיות.