האחיות די הובאו למנוחות: "העולם הפסיד שתי נשמות ענקיות"

בבית העלמין בכפר עציון הובאו למנוחות מאיה ורינה די, שנרצחו בפיגוע ירי בבקעת הירדן בסוף השבוע האחרון. המונים הגיעו ללוותן בדרכן האחרונה, כאשר אימן עדיין מאושפזת במצב אנוש: האב בכה: "איך אסביר ללוסי מה קרה"?

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 17:06 יח בניסן התשפג | עודכן בתאריך 09/04/23 19:06

האחיות די הובאו למנוחות: "העולם הפסיד שתי נשמות ענקיות"
האחיות רינה ומאיה די הי"ד | , צילום: באדיבות המשפחה

המוני בני אדם ליוו הערב (א') למנוחות את האחיות לבית די, מאיה בת ה-21 ורינה בת ה-16, שנרצחו ביריות בפיגוע בצומת חמרה בבקעת הירדן ביום שישי האחרון. צוותי הרפואה בבית החולים הדסה עין כרם עדיין נלחמים על חייה של אימן לאה בת ה-48, שמצבה מוגדר אנוש והיא עדיין נמצאת בסכנת חיים. האחיות נטמנו יחד בבית העלמין בכפר עציון. 

"חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן"

האב ליאו ספד לבנותיו בדמעות: "איך אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה?". בעודו פונה לבתו הבכורה, אמר: "מאיה היפה והמושלמת שלנו, היית חברה של כולם. היית תמיד מלאך ועכשיו תהיי המלאך השומר שלנו. בתי היפה רינה, היית תלמידה וחברה מעולה. מדריכה מעולה. היית אחראית ומתנדבת. אנשים ידעו שהם יכולים לסמוך עלייך. רינה, חלמת לטייל בעולם ועכשיו את מטיילת לגן עדן". "הייתי עושה הכל כדי להיות ברכב במקומכן", התייפחה אחת האחיות. להלוויה הגיע גם נשיא המדינה לשעבר, ראובן ריבלין, השרים איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', אופיר סופר, אורית סטרוק ועוד מספר חברי כנסת. 

האחיות הנותרות טלי וקרן ספדו בבכי: "אין תמונה מספיק טובה להמחיש את מי שאת רינה. אני רואה אותך תמיד, לפני שנה הורדנו את הקיר בין החדרים. היינו מדברות על כל דבר בעולם לאחרונה הקשר שלנו התחזק ממש. ראית את העולם בצורה חכמה ומיוחדת. העולם הפסיד שתי נשמות ענקיות. נחזור הביתה וזה לא יהיה אותו דבר. הייתי איתך מאיה 19 שנה, ואיתך רינה 16 - אני אהיה איתכן לעד".

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

צילום: מאיר אליפור

צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

האחיות הנותרות לבית משפחת די בדרך להלווית אחותן

האחיות הנותרות לבית משפחת די בדרך להלווית אחותן צילום: Gershon Elinson/FLASH90

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שרשרת אנושית באפרת

שרשרת אנושית באפרת צילום: Gershon Elinson/FLASH90

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ההגעה לבית העלמין התבצעה בעזרת מערך הסעות ממתחם מנחת המסוקים בסמוך לחטמ"ר עציון ובמידת הצורך מהגבעה הצהובה (ממערב לישוב אלון שבות). לא התאפשרה כניסת רכבים פרטים אל שטח בית העלמין ואין לחנות בצידי הדרך או להגיע רגלית. יש להישמע לסדרנים במקום ולכוחות הביטחון וההצלה.

במועצה המקומית אפרת הזמינו חברים, מכרים, שכנים ותושבי הגוש מוזמנים ללוות לתמוך לעודד ולחזק את בני משפחת די בשעה קשה זאת על ידי עמידה לאורך רחובות אפרת עם דגל ישראל. שיעורים לרפואת האם, לאה בת ציפורה מתקיימים בבית הכנסת זית רענן עד השעה 14:00. "תושבי אפרת והגוש מוזמנים לעמוד סמוך למסלול הלוויה עם דגלי ישראל לפרידה אחרונה מהנרצחות".