בעקבות ציוץ: אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית זומן לחקירה

המשטרה זימנה לחקירה את רועי נוימן, ממובילי המאבק נגד הרפורמה במערכת המשפט בעקבות ציוץ בו תקף את הפרש שתועד מכה מפגינה | גבי לסקי: "חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/23 13:58 יט בניסן התשפג

בעקבות ציוץ: אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית זומן לחקירה
מחאה נגד הרפורמה , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

המשטרה זימנה היום (ב') לחקירה את רועי נוימן, ממובילי המאבק נגד הרפורמה במערכת המשפט, ככל הנראה בעקבות ציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו בו תקף פרש של המשטרה שהיכה מפגינה באחת ההפגנות בשבוע שעבר. נוימן צפוי להתייצב בשעה 14 בתחנת מחוז תל אביב ברחוב דרך שלמה, מלווה בעורכת הדין וחברת הכנס לשעבר מטעם מרצ, גבי לסקי.

בציוץ בו תקף נוימן את הפרש כתב כי הוא ידאג שהוא יישב בכלא "אנחנו נדאג לא רק שהשוטר הזה יעמוד לדין, אלא שיישב שנים ארוכות מאוד בכלא. אחרי שייצא מהכלא, נרדוף אותו שנים ארוכות. תזכרו את זה מה שקרה היום לא ייסלח, לא יישכח. ארורים מי שינסו לפגוע במחאה הדמוקרטית שלנו, ארורים, עכשיו ולכל חייהם".

הפגנות סוערות בתל אביב

ב צילום: Erik Marmor/Flash90

"חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות"

כאמור, עורכת הדין לסקי שמלווה את נוימן טענה כי מודבר בחקירה פוליטית. "במקום להיאבק בטרור, ולטפל באלימות ובהסתה המופנות מדי יום נגד מפגינים, במשטרה נטפלים למי שמנהלים מאבק דמוקרטי לא אלים. זו חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות ולהלך אימים על מי שמשמיע ביקורת נגד השלטון ומתנגד לדיקטטורה. אלה פרקטיקות הלקוחות מדיקטטורות על מלא וכך תיראה המדינה אם ההפיכה המשטרית תעבור".

לסקי

לסקי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה הגיבה על זימונו של נוימן לחקירה במשטרה. "חקירה של מארגני מחאות פוליטיות היא רדיפה פוליטית על ידי משטרה פוליטית. זה סימן רע מאוד למדינה שמשנה את פניה, שרודפת את אוהביה ומהלכת אימים על אזרחיה. זה לא ימין על מלא, זה פשיזם על מלא".