בן גביר מגבה את השוטרים: "פעולה אפקטיבית מהירה ויעילה"

לאחר הפיגוע בעיר העתיקה בליל שישי וחיסולו של מוחמד אלעסיבי בידי כוחות המשטרה, מגבה השר לביטחון לאומי את השוטרים באירוע: "תגובתם המהירה של השוטרים מנעה פגיעה בחיי אדם" | במשטרה מסבירים: באזור לא היו מצלמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/23 20:50 י בניסן התשפג

בן גביר מגבה את השוטרים: "פעולה אפקטיבית מהירה ויעילה"
חיילים בירושלים לאחר הלילה המתוח, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נותן גיבוי לשוטרים: במהלך נסיון הפיגוע שהתרחש בליל שישי בעיר העתיקה תקף המחבל, מוחמד אלעסיבי, תושב חורה בן 26 שוטרים שעצרו אותו לבידוק. לפי עדויות השוטרים, אלעסיבי חטף אקדח לאחד השוטרים ואף הספיק לירות שתי יריות לפני שחוסל.

צפו בדברי השר בן גביר: 

בן גביר מגבה את השוטרים בירושלים צילום: דוברות השר

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב לאירוע וגיבה גיבוי מלא את השוטרים: "מגבה את השוטרים בירושלים, ומחזק אותם. תגובתם המהירה של השוטרים מנעה פגיעה בחיי אדם ואני מברך ומחזק אותם". עוד הוסיף בן גביר: "אני נותן גיבוי מלא לשוטרים שפעלו בירושלים, כך בדיוק מצופה מהשוטרים, כאשר מחבל רוצה לחטוף להם את הנשק, לירות. פעולה אפקטיבית מהירה ויעילה של השוטרים, כל הכבוד".

מתיחות בירושלים

מתיחות בירושלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"מדובר בפיגוע ירי שכלל חטיפת נשק"

כאמור, לאחר הירי לא היה ברור מה בדיוק אירע באירוע. אך המשטרה הבהירה מאוחר יותר כי מדובר בפיגוע וכי היה נסיון חטיפת נשק מידי השוטרים. במשטרה הסבירו כי מדובר במחבל ש"התחזק בתקופה האחרונה מאוד מבחינה דתית". במשטרה הדפו טענות לגבי העובדה כי לא פורסם תיעוד של המקרה וטענו כי באזור המדובר לא היו מצלמות אבטחה.

בהודעת המשטרה נכתב: "מכל הבדיקות והעדויות עד כה עולה כי מדובר בפיגוע ירי שכלל חטיפת נשק משוטר", עוד נכתב, "המחבל התנפל ותקף לפתע את אחד השוטרים שביקש מהחשוד לצאת החוצה, וניסה לחטוף את האקדח המאובטח שהיה על גופו של השוטר".