המשטרה דוחה את טענת משפחת המחבל ומעריכה: "מדובר בפיגוע"

במכון לרפואה משפטית שללו את טענת משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בתל אביב כי הוא חטף אירוע מוחי בעת האירוע | המשטרה: "התרשמנו מהתחלה שזה פיגוע וככל שאנחנו מתעמקים בחקירה יותר אנחנו דבקים בכך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 23:31 יח בניסן התשפג

המשטרה דוחה את טענת משפחת המחבל ומעריכה: "מדובר בפיגוע"
רכב המחבל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בערב שבת האחרון, אלסנדרו פאריני, תייר בן 36 מאיטליה נרצח ושבעה נוספים נפצעו בפיגוע דריסה סמוך לגן צ'ארלס קלור ברחוב פרופסור יחזקאל קויפמן שבתל אביב. משפחתו של המחבל הדורס, יוסף אבו ג'אבר תושב כפר קאסם בן 45 בעל עבר פלילי וללא רקע ביטחוני, טענה כי מדובר בתאונת דרכים בעקבות אירוע מוחי ולא בפיגוע. 

"כל שאנחנו מתעמקים בחקירה יותר אנחנו דבקים בכך שמדובר בפיגוע על רקע לאומני"

על פי פרסום ראשון של כתב הפלילים של חדשות 12, ברהנו טגניה, במכון לרפואה משפטית השלימו הערב (א') את הבדיקה הראשונית החיצונית בגופתו של המחבל ושללו את האפשרות לאירוע מוחי שהוביל לדריסה. יש לציין כי המכון יצטרך לבצע עוד בדיקות כדי להגיע למסקנה סופית, שכולל ניתוח גופו של המחבל המצריך את הסכמת המשפחה.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בעקבות התפחות החקירה, קצין בכיר במשטרת מחוז תל אביב אמר לחדשות 12 כי "כמו שאמרנו מהתחלה, התרשמנו מההתחלה שזה פיגוע - וככל שאנחנו מתעמקים בחקירה יותר אנחנו דבקים בכך שמדובר בפיגוע על רקע לאומני".

השר גלנט ביקר בצפון השומרון: "נבוא חשבון עם כל מחבל"

ברקע המתיחות הבטחונית וגל הפיגועים הרצחניים של השבוע האחרון אשר גבו את חייהם של שלושה בני אדם, ועל רקע המציאות הביטחונית המתוחה וימי חג הפסח, קיים שר הבטחון יואב גלנט ביקור בחטיבה המרחבית מנשה בצפון השומרון, שם ערך מפגש עם מפקדים בגזרה, השר קיבל סקירות על הפעילות המבצעית ושוחח עם הלוחמים והמפקדים המבצעים את משימותיהם באזור.

גלנט בצפון השומרון

גלנט בצפון השומרון צילום: אריאל חרמוני; משרד הביטחון

"אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה", הצהיר גלנט במהלך הביקור, "כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין. הטלנו סגר על יהודה ושומרון, שימשך עד אחרי חג פסח, על מנת להבטיח שאזרחי ישראל יוכלו לעבור את החג בשלום".