חריג בשל פיגועי הטרור: אלו הצעדים שיבצעו צה"ל והמשטרה בתקופה הקרובה

שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. בנוסף, מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן הנחה לגייס ארבע פלוגות מילואים באופן מיידי כבר ביום ראשון הקרוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/04/23 20:20 יז בניסן התשפג

בשל פיגועי הטרור: אלו הצעדים שיבצעו צה"ל והמשטרה בתקופה הקרובה
שוטר בזירת הפיגוע בצריפין, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בתום הערכת מצב ביטחונית שנערכה הערב (ש'), בעקבות מתקפות הטרור האחרונות נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון, שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. מספר המגויסים יסוכם בקרוב בדרגים המקצועיים.

שר הביטחון החליט להאריך את הסגר הכללי על יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה עד למוצאי חג שביעי של פסח, בלילה שבין יום רביעי לחמישי. המשך הטלת הסגר כולל גם ביטול מיידי של הצעדים האזרחיים שאושרו לרגל חודש הרמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.

גלנט ונתניהו בזירת הפיגוע בבקעת  הירדן |

גלנט ונתניהו בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

פלוגות מג"ב יגויסו

בנוסף, בצל המצב הביטחוני ואירועי הטרור הקשים שהתרחשו ביממות האחרונות ובהתאם להנחיית ראש הממשלה והערכת מצב שביצעו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי ומפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן - הנחה מפקד מג"ב לגייס ארבע פלוגות מילואים נוספות באופן מיידי כבר ביום ראשון הקרוב.

נציין כי שש פלוגות מילואים של מג"ב כבר פועלות בגזרת ירושלים, עוטף ירושלים ובלוד וארבע הפלוגות שיגויסו יצטרפו לכוחות אלו. הפלוגות הנוספות שיגויסו יפעלו להגברת הנוכחות וחיזוק הביטחון במרכזי הערים ובמוקדים הומי אדם.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן הנחה לאחר הערכת המצב להכניס את כלל פלוגות המילואים למוכנות לגיוס באופן מיידי.