שר מעוצמה יהודית מאשים: "בכירים פועלים במתכונת מרד"

בציוץ ארוך בטוויטר, פירט שר המורשת כיצד הסכמי אוסלו דרדרו את המציאות הביטחונית בארץ, והסביר כי אותם הסכמים הובלו בידי "אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור. כמו היום" | לפיד זעם: שיוכיח שהוא צודק או שיעוף מתפקידו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/04/23 16:37 יח בניסן התשפג

שר מעוצמה יהודית מאשים: "בכירים פועלים במתכונת מרד"
הרב עמיחי אליהו , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המציאות הביטחונית המתוחה בישראל לא נרגעת גם בימי החג, ובשבוע החולף נרצחו שלושה בני אדם בפיגועים שונים ברחבי הארץ, בנוסף לטילים ואזעקות שנשמעו בצפון וגם בדרום. שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, האשים היום (א') בכירים במערכת הביטחון בטענה שפעלו במתכונת "מרד", כך לדבריו. 

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו פירט באריכות את היסטוריית הסכמי אוסלו שהובילו לאינספור פיגועים עקובים מדם, אותם הסכמים שהוכתבו למדינת ישראל "בידי קומץ אנשים שלא קיבלו את המנדט מהציבור". 

"אבל בדיוק כמו היום, כשהם מגובים בתקשורת ובמערכת משפטית אוהדת, הם התעלמו, זלזלו וקנו את המנדט ה61 בעזרת שוחד פוליטי. טהורים וחכמים בעיני עצמם. הם המשיכו עם הקונספציה כשהם הדיחו מצה"ל את רוח הלחימה, תוך שהם מניחים לקרנות זרות להכשיר את הקצינים המצוינים שלנו, לתפיסות 'השלום' בצלמם של הסכמי אוסלו. מי שהעז לכתוב או לומר משהו ברוח אחרת הועלה למוקד". 

השר מפרט כיצד באותה תקופה ישראלים היו עושים קניות ביריחו וילדים טיילו בבית הכנסת העתיק בעזה. בהמשך דבריו מזכיר חבר עוצמה יהודית את הנעשה בעשורים האחרונים, מעשים הכוללים בין היתר תשלומים לרשות הפלשתינית והתעלמות מפשיעה לאומנית. את הטקסט הארוך חתם הרב אליהו בנימה אופטימית משהו, "זו מערכה שלנו כשליחי הציבור, אבל לא פחות מכך זו מערכה שנדרש לשמוע בה את קולו של הציבור. העם היהודי עבר משברים איומים ונוראים ובסופו יצא מחוזק יותר. הימים האלה טוענים אותנו בבהירות מוסרית ובתחושת צדק שבלי ספק יכריעו בסופה של המערכה הזו. לכולם ברור שאת ביטול הסכמי אוסלו, נוכל לעשות כשהציבור הימני והאמוני ילבש בגדי מלכות, יגיע לעמדות מפתח, ולא יאפשר לקבוצות אנטי דמוקרטיות לקחת את הדמוקרטיה הישראלית בשבי. אנחנו בליבו של מאבק לחירות ולעצמאות שלנו מכל הגופים הזרים שמנסים לעצב את דמותה של מדינת ישראל בדמותם כצלמם. ולמרות האתגר אני מאוד אופטימי". 

כולנו צריכים להתגייס למשימה

במענה לאחת המגיבות הזועמות, השיב כך: אנחנו מבטיחים גם עכשיו. רק שהניתוח מורכב. כשיש לך במדינה בכירים במערכות הביטחון שפועלים במתכונת 'מרד', מה שאף אחד לא העלה בדעתו. כולנו צריכים להתגייס למשימה ביתר שאת ובתבונה". 

ראש האופוזיציה יאיר לפיד שיתף את הדברים וכתב: "שר בממשלה שמאשים את ראשי מערכת הביטחון במרד צריך להוכיח שהוא צודק או לעוף מתפקידו בו ביום. אין לנו צה"ל אחר, ההסתה נגד מערכת הביטחון יצאה משליטה".