נתניהו שוחח עם ראשי רשויות בגבולות: "אנחנו בתקופת מבחן ביטחונית"

ראש הממשלה שוחח היום עם ראשי רשויות בדרום ובצפון, והסביר כי אויבנו טעו כשחשבו שאזרחי ישראל לא מאוחדים מאחורי צה"ל: "כולנו מאוחדים מאחורי ביטחון המדינה ונעשה הכל כדי להבטיח את השקט והביטחון של כולנו" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/04/23 13:18 יח בניסן התשפג

נתניהו שוחח עם ראשי רשויות בגבולות: "אנחנו בתקופת מבחן ביטחונית"
נתניהו וגלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | , צילום: חיים צח, לע"מ

מאז פרוץ המהומות בהר הבית בלילה שבין שני לשלישי, מחבלים ירו לשטח ישראל רקטות משלוש גבולות: שש רקטות מסוריה, 37 מלבנון וכ-100 מרצועת עזה. בעקבות המצב הקשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (א') עם ראשי רשויות בדרום ובצפון.

נתניהו הסביר לראשי הרשויות כי "אנחנו בתקופת מבחן ביטחונית ושאויבנו טעו כשחשבו שאזרחי ישראל לא מאוחדים מאחורי צה"ל. כולנו מאוחדים מאחורי ביטחון המדינה ונעשה הכל כדי להבטיח את השקט והביטחון של כולנו". בנוסף, ראש הממשלה הביע את הערכתו על עמידתם האיתנה של אזרחי המדינה בעוטף עזה וישובים בצפון הארץ ועל עשייתם של ראשי הרשויות, תוך הקשבה להנחיות פיקוד העורף וגופי הביטחון.

מלבד הרקטות הרבות שנורו לעבר ישראל, התרחשו גם פיגועי טרור קשים מאוד: ביום שישי האחרון נרצחו האחיות רינה ומאיה די הי"ד באזור חמרה ואמן נפצעה אנושות. התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני נרצח בערב שבת בטיילת בתל אביב. קודם לכן נפגע לוחם צה"ל מירי מחבל בכיכר אדם שבבנימין.

בעקבות המצב: בוטלה הופעתו של חנן בן ארי בשדרות

למרות המציאות הביטחונית המתוחה, בעיקר ליד הגבולות בצפון ובדרום - הודיע הבוקר חנן בן ארי כי הופעתו שמתוכננת להתקיים הערב באצטדיון טוטו שדרות ובהשתתפות 5,000 צופים - תתקיים כמתוכנן. אלא שבעקבות הוראה של אלוף פיקוד הדרום, שהגיעה מאוחר יותר היום - ההופעה בוטלה.

בהודעת העירייה לתושבים נכתב: "בימים האחרונים שגרתנו הופרה על ידי ארגוני הטרור, בית נפגע ותושבים נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. אנו נמצאים בימים מתוחים מבחינה ביטחונית ולכן, עם כל הרצון הגדול שלנו לחגוג את פסח עם האמן המצוין חנן בן ארי במופע באצטדיון העירוני, הנחה אותנו מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו, שלא לקיים את המופע על מנת לנקוט במשנה זהירות".