"צריך להיזהר מהתמונות שמבעירות את כל מדינת ישראל וגורמות לטרור"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מתייחס למצב בהר הבית, ואומר כי הוא לא מופתע: "זה מה שקורה כשאתה מפקיד את הר הבית בידי האיש הכי קיצוני במדינת ישראל" | בן גביר: "יש לנו הרבה מה לתקן מהנזק שהם עשו ומצופה שלפיד וחבריו ישבו בצד ולא יפריעו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/04/23 11:40 יח בניסן התשפג

"צריך להיזהר מהתמונות שמבעירות את כל מדינת ישראל וגורמות לטרור"
יאיר לפיד | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

שלוש רקטות נורו משטח סוריה לעבר דרום הגולן סמוך לשעה 22:00 אמש, אחת מהן נפלה בשטח פתוח סמוך למושב מיצר והיתר לא הגיעו לשטח ישראל. הלילה לאחר השעה 02:30 שלוש רקטות נוספות נורו על ידי מחבלים מסוריה לעבר רמת הגולן. ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, התייחס הבוקר (א') למצב הביטחוני בגבול הצפון ובהר הבית.

"האיראנים צריכים לדעת שישראל לא תיתן להם להתבסס על גבולנו הצפוני"

"ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שאיראן תתבסס על הגבול הצפוני שלנו, הם לא יכולים להזיז לכאן את המערכה", אמר לפיד ב"כאן רשת ב".

"הרי מה האיראנים עושים? הם אומרים ש'במקום שנהיה מאוימים אצלנו נעביר את האיום לגבול הצפוני של ישראל' - את זה צריך למנוע, זו מדיניות רב שנתית ורב ממשלתית, כל ממשלות ישראל אמרו 'אנחנו לא ניתן להם להתבסס'. האיראנים צריכים לדעת בייחוד למול התקיפות האחרונות שישראל לא תיתן להם להתבסס על גבולנו הצפוני". 

"מה שקורה בהר הבית זה חוסר אחריות נורא של הממשלה"

הנושא הבא עליו נשאל לפיד היה הר הבית. אריה גולן שאל האם הטיפול של משטרת ישראל במתפרעים במסגד אל-אקצא היה אגרסיבי מדי והאם הייתה דרך אחרת להתנהלות המשטרתית לאור ההתבצרויות של מוסלמים בתוך המסגד. לפיד השיב כי "מה שקורה בהר הבית זה חוסר אחריות נורא של הממשלה".

"זה מה שקורה כשאתה מפקיד את הר הבית בידי האיש הכי קיצוני במדינת ישראל. הליצן טיק-טוק הזה במקום לעבוד כמו שצריך, בתיאום מדויק של כוחות הביטחון, רק מנסה להבעיר את המזרח התיכון. כשאני הייתי ראש הממשלה אני כינסתי את כל הפורום הביטחוני, הושבתי אותם סביב שולחן ואמרתי תקשיבו - 'אין כניסה למסגד אל-אקצא אלא באישור אישי שלי', אם יש רגע שמסכן חיים זה משהו אחר כמובן. למה? מפני שאפשר לטפל בזה דרך הוואקף. צריך להיזהר מן התמונות שמבעירות את כל מדינת ישראל וגורמות לטרור. צריך לעשות דברים כאלה בשום שכל, לא מתוך איזו מחשבה יחידה של מה יהיה הדבר הבא שתעלה בטיקטוק".

לפיד תקף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מה שקורה בתוך אל-אקצא, על הר הבבית, זה נושא ברמה שלראש ממשלה. זה צריך להיות מטופל בזהירות ובוודאי לא על ידי אדם שבאופן גלוי לגמרי גם לא יודע מה הוא עושה וגם לא אכפת לו שהמזרח התיכון יישרף. מי שמינה מורשע בטרור להיות שר לביטחון לאומי לא יכול היה לצפות לשום תוצאה אחרת".

בן גביר: "מצופה שלפיד וחבריו ישבו בצד ולא יפריעו"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר בתגובה לדבריו של לפיד: "מדהים שיאיר לפיד ושותפיו שהשאירו בור שחור במשרד לביטחון לאומי, הרסו את הביטחון האישי של אזרחי ישראל ואת כוח השליטה בהר הבית, והובילו לכך שהטרור הרים פה ראש - ממשיך להתראיין ברדיו במקום לצאת לחופשה בפריז כפי שהרבה לעשות בתקופת כהונתו. יש לנו הרבה מה לתקן מהנזק שהם עשו  ומצופה שלפיד וחבריו ישבו בצד ולא יפריעו".