פיגוע ירי בבקעה: שתי אחיות נרצחו, האם נאבקת על חייה

בפיגוע ירי באזור צומת חמרה בבקעה, נהרגו שתי נשים, אישה נוספת פונתה במסוק לבית החולים | צה"ל מכתר את העיר יריחו במטרה לאתר את המחבל. שר הביטחון מכנס הערכת מצב בטחונית | הרמטכ״ל הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/23 11:31 טז בניסן התשפג | עודכן בתאריך 07/04/23 13:18

פיגוע ירי בבקעה: שתי אחיות נרצחו, האם נאבקת על חייה
כוח צה"ל, פיגוע בבקעה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

פיגוע בבקעת הירדן: בפיגוע ירי בדקות האחרונות באזור צומת חמרה בבקעת הירדן, נהרגו שתי נשים שנפגעו כתוצאה מהירי, אישה נוספת שנפגעה כתוצאה מפגיעת הרכב מטופלת במקום בידי כוחות הצלה. דובר צה"ל אישר כי מדובר בפיגוע ירי. לפי החשדות, מחבל רכוב פתח באש לעבר רכב ישראלי בו שהו שתי הנשים, כתוצאה מהירי איבדה הנהגת שליטה על הרכב והאישה השלישית נפצעה. בצה"ל חוסמים את הצירים באזור במטרה לאתר את המחבל היורה.

זירת הפיגוע הקשה בבקעה:

זירת הפיגוע הקשה בזירה צילום: דוברות מד"א

על פי הידוע עד כה, המחבל התנגש ברכבן של הצעירות ולאחר מכן פתח לעברן באש בעת שרכבן סטה מהדרך, נבדק חשד לכך שהמחבל וידא הריגה בצעירות. לאחר מכן כתוצאה מהירי נפצעה אישה נוספת שמטופלת בזירה.

בצה"ל מכתרים בשעה זו את העיר יריחו במטרה למנוע מהמחבל להיכנס לעיר או לצאת ממנה. בצה"ל חושדים כי המחבל נמצא באזור העיר וחוסמים עוד צירים בסביבה כשכוחות רבים של הצבא סורקים כל העת את המקום.

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, כינס הערכת מצב ודיוני הערכות להמשך, במסגרתם עודכן על הפיגוע הקשה בחמרה. הרמטכ"ל הנחה על חיזוק מאמץ ההגנה במרחב פיקוד מרכז לצד תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע. בנוסף, הורה הרמטכ"ל על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר.

המפכ"ל קובי שבתאי אמר מחפ"ק המשטרה בהר הבית: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה האיום במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

מסוק מד"א מפנה את הפצועה מהזירה צילום: דוברות מד"א

פצועה קשה טופלה בזירה ופונתה במסוק 

בשעה 10:55 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על כביש 57 סמוך לצומת חמרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי ל 3 פצועים קשה מחוסרי הכרה. בהמשך עדכנו במד"א כי פראמדיקים של מד"א קבעו את מותן של 2 נשים בשנות ה-20 ומעניקים טיפול רפואי לאישה כבת 40 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית. מסוק מד"א-הצלה אייר נחת בזירה.

עודד שבת פרמדיק באיחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה עם מעורבות רכב שספג פגיעות ירי וכתוצאה מכך אירעה תאונת דרכים קשה. למרבה הצער שתי צעירות ששהו ברכב נהרגו עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקתי סיוע בזירה לפצועה באורח אנוש שפונתה במסוק למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים".

כוחות צה"ל בבקעה, ארכיון

כוחות צה"ל בבקעה, ארכיון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מצוד נרחב על מנת לתפוס את המחבל

בדובר צה"ל אישרו כי מדובר בפיגוע ירי. בצה"ל חוסמים בשעה זו את הצירים בסביבה ופותחים במצוד נרחב על מנת לתפוס את המחבל. בדובר צה"ל פרסמו כי "פיגוע ירי אירע לפני זמן קצר לעבר רכב בצומת חמרה שבמרחב חטיבת הבקעה והעמקים. כוחות צה"ל סורקים במרחב".

דובר צה"ל הסביר כי בעקבות ההתנגשות הראשונית של המחבל ברכבן של שתי הישראליות, נחשד האירוע בתחילה כתאונת דרכים, אך לאחר שכוחות צה"ל הגיעו למקום, הן זיהו את הירי שבוצע לעבר הרכב וקבעו כי מדובר בפיגוע: "כוחות צה"ל שהגיעו לנקודה זיהו מספר פגיעות ירי ברכב הישראלי וקבעו כי מדובר בפיגוע. כתוצאה מהפיגוע נפגעו שלוש ישראליות, נקבע מותן של שתיים מהן. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים"