דובר צה"ל: תושבי עוטף עזה יכולים לחזור לשגרה מלאה

צה"ל תקף לאורך הלילה שורה של יעדים בעזה ובלבנון, כולל מנהרות טרור. מעל 40 רקטות נורו לעבר ישראל, בית נפגע בשדרות - אין נפגעים | גורם בטחוני מבהיר כי ייתכן והסבב קרוב לסיום. דובר צה"ל: תושבי העוטף לא צריכים לשהות במרחבים המוגנים | עדכונים שוטפים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/04/23 07:23 טז בניסן התשפג | עודכן בתאריך 07/04/23 10:40

דובר צה"ל: תושבי עוטף עזה יכולים לחזור לשגרה מלאה
תקיפה בעזה, צה"ל השמיד שתי מנהרות, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הסלמה בטחונית: לאחר אירועי החג במהלך נורו עשרות רקטות לעבר ישראל גם מלבנון וגם מרצועת עזה, פועל צה"ל בשני הגזרות ותוקף בדרום לבנון וברצועת עזה. דובר צה"ל הכריז אמש (ה') כי הירי בוצע על ידי ארגון חמאס והלילה בשורת תקיפות ישראליות חוסלו שתי מנהרות טרור ברצועת עזה כמו גם עשרות יעדים של הארגון ועוד ייעדים בדרום לבנון. הבוקר נפגע בנין בן 8 קומות בשדרות, אין נפגעים.

בדובר צה"ל הודיעו לתושבי הדרום כי בהתאם להערכת המצב, תושבי יישובי עוטף עזה אינם נדרשים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן. בקבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו למשך עשר דקות.

"אם ירי הרקטות יפסק גם ישראל סיימה"

לאחר לילה של תגובה ישראלית והמשך ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, גורם ביטחוני מבהיר ל"חדשות 12" כי ייתכן והסבב קרוב לסיום: "אם ירי הרקטות יפסק גם ישראל סיימה את המהלך הנוכחי" . דיווח: צה"ל יודיע לתושבי הדרום על חזרה לשגרה. צבא לבנון איתר משגרים מכוונים לעבר ישראל

תקיפת המנהרות בעזה, אילוסטרציה:

תקיפת המנהרות בעזה, אילוסטרציה צילום: דובר צהל

אמש התכנס הקבינט הביטחוני וקיבל שורת צעדים, בהודעת שפורסמה לאחר ישיבת הקבינט נכתב כי התקבלו שורת החלטות שהתבססו על המלצות צה"ל וזרועות הביטחון. ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר ישיבת הקבינט: "תגובת ישראל, הלילה ובהמשך, תגבה מחיר משמעותי מאויבינו".

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

44 רקטות נורו לישראל, פגיעה ישירה בשדרות

בתוך כך, במשך כל הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום במרחב עוטף עזה כש-44 רקטות נורו לעבר ישראל, עשרה מהן יורטו בידי מערכת כיפת ברזל, אין נפגעים. דובר צה"ל פרסם כי "מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תוואי של מנהרת טרור היוצאת מאזור בית חאנון ותוואי של מנהרה נוספת היוצאת ממרחב חאן יונס, שנתקפה במהלך מבצע 'שומר החומות', מאז זוהו מאמצים לשיקומה. שתי המנהרות לא חצו לשטח ישראל ולא היוו איום על תושבי ישראל".

חיסול מנהרת טרור, הלילה

חיסול מנהרת טרור, הלילה צילום: דובר צהל


עוד הוסיף דובר צה"ל: "בנוסף, נתקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את ארגון הטרור חמאס בצפון ובמרכז רצועת עזה". שר הביטחון גלנט הוסיף לאחר ישיבת הקבינט: "סיימנו כעת את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, מערכת הביטחון ערוכה במוכנות גבוהה בכל הגזרות למול האפשרויות השונות - נדע כיצד לפעול כנגד כל איום".

מיקום המנהרה שחוסלה

מיקום המנהרה שחוסלה צילום: דובר צה"ל

בחמאס מאיימים להרחיב את טווח הירי

בארגון חמאס מאיימים לאחר ההתקפות כי הם יגבירו את הירי ואף ירחיבו את מעגל השיגורים לטווחים רחוקים יותר: "הטווחים של טילי ההתנגדות שבשימוש הם עד 7 ק"מ. נעשה שימוש בטווחים גדולים יותר בהתאם למהלכי הקרב".