במערכת הפוליטית מגיבים להסלמה: "מי שמכיל בדרום יחטוף בצפון"

בתגובה לירי הרקטות מלבנון לעבר יישובי הצפון, הפוליטיקאים מגיבים ברשתות החברתיות | סמוטריץ': "מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך", מיכאלי: "נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/04/23 21:22 טו בניסן התשפג

במערכת הפוליטית מגיבים להסלמה: "מי שמכיל בדרום יחטוף בצפון"
צילום: Ayal Margolin/Flash90

מתיחות בצפון: שלושה פצצות מרגמות נורו הערב (ה') מגבול לבנון לעבר מטולה ולאחר סריקות במרחב אותרו נפלים. מוקדם יותר בסביבות השעה 14:30, 34 רקטות נורו משטח לבנון לעבר שטח ישראל. 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית וחמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל.

אלמוג כהן "מי שמכיל בדרום יחטוף בצפון"

בתוך כך במערכת הפוליטית מגיבים לירי מלבנון. שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' כתב כי "ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך. היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל".

חבר הכנסת מעוצמה יהודית אלמוג כהן הביע ביקורת על כך שישראל לא הגיבה על הירי מעזה. "מי שמכיל בדרום יחטוף בצפון. מתקפה על מדינת ישראל במהלך החג היא הכרזת מלחמה. איננו ששים אלי-קרב, אך הגיע העת להילחם", כתב כהן.

צילום: Ayal Margolin/Flash90

מרב מיכאלי: "נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד"

יו"ר העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, האשימה את הממשלה ואת העומד בראשה, בנימין נתניהו במצב הביטחוני. "חזרנו והתרענו שנתניהו מוביל לסכנה בטחונית. והנה -כאוס, טילים, אלפי ישראלים שרצים למקלטים בצפון ובדרום אחרי יום קשה גם בירושלים. הסלמה ביטחונית שלא נראתה כאן מזמן, והממשלה? שר פיתות שמבעיר את הר הבית ושר בטחון מתנדנד כחלק מחיסול פוליטי. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד"

.

חבר הכנסת דני דנון ציין כי ישראל צריכה להגיב בעוצמה. "מטחים בגליל בזמן שאנו חוגגים את חג החירות. עם כל הכבוד לרצון להכיל והרגישות בתקופה זו, מדינת ישראל חייבת להגיב באופן מיידי בחוזקה ובצורה לא פרופורציונאלית".