לפיד מאשים: "ההתנהלות הקיצונית של הממשלה הובילה לפגיעה בהרתעה"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, האשים את הממשלה במתיחות הביטחונית: "אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, הממשלה הנוכחית מתנהלת בצורה חסרת אחריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/23 20:30 טו בניסן התשפג

לפיד מאשים: "ההתנהלות הקיצונית של הממשלה הובילה לפגיעה בהרתעה"
יאיר לפיד , צילום: Revkin Fenton/Flash90

מתיחות בצפון: שלושה פצצות מרגמות נורו הערב (ה') מגבול לבנון לעבר מטולה ולאחר סריקות במרחב אותרו נפלים. מוקדם יותר בסביבות השעה 14:30, 34 רקטות נורו משטח לבנון לעבר שטח ישראל. 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית וחמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל.

"ההתנהלות הקיצונית של הממשלה הובילה לפגיעה בהרתעה"

בתוך כך, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס למצב הביטחוני והאשים את הממשלה הנוכחית במצב "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה".

צילום: Ayal Margolin/Flash90

עם זאת, אמר לפיד כי במצבים כאלה, האופוזיציה תתן גיבוי לממשלה. "אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הבטחון".

עוד הוסיף ואמר כי "ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אוייבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הבטחון. אני שולח מכאן חיזוק לתושבי הצפון, לתושבי עוטף עזה, לצה"ל, למשטרת ישראל ולכל עם ישראל".