העיתונאית צייצה והשר התגייס: כך נמחק החוב האכזרי של ניצולת השואה

עיקול שקיבלה בערב חג, הוביל את דנה ספקטור לסייע לניצולת שואה עם חובות כבדים: "אין יום שהיא לא בוכה" | חצי שעה לאחר שפרסמה את הסיפור - לשכת דרעי החליטה לעזור: "תוך שבוע לשכת דרעי המדהימה סגרה את החוב"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 04/04/23 17:43 יג בניסן התשפג

העיתונאית צייצה והשר התגייס: כך נמחק החוב האכזרי של ניצולת השואה
דרעי, לשכתו התערבה והנושא טופל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העיתונאית דנה ספקטור חשפה לפני מספר חודשים את סיפורה שובר הלב של חנה, ניצולת שואה בת 81, שעברה התעללות ואלימות מצד בעלה שבמותו הותיר אותה עם חובות כבדים, שהלכו ותפחו.  אתמול (ב'), לאחר מאמץ מאחורי הקלעים והתערבות מפתיעה של יו"ר ש"ס אריה דרעי, פטרה אותה העירייה מחובותיה רגע לפני החג ורחל יצאה לחירות.

"קיבלנו בעצמנו עיקול מהעירייה בערב חג"

אשת התקשורת דנה ספקטור סיפרה ל"חדשות כיפה" איך הכל התחיל: "הכל התחיל כשקיבלנו בעצמנו עיקול מהעירייה לתוך החשבון, בערב חג. נשארנו בלי כסף לחג". שיתפה, "חשבנו לעצמנו, מילא אנחנו, נסתדר. אבל מה עושה בנאדם מוחלש ועני, שנשאר בלי אוכל לחג כי עיקלו לו את כל החשבון על חוב?".

עם המחשבה הזאת החלה לחפש לתכניתה ברדיו Ynet, סיפור שישקף את המצב, עד שהעורכת הגיעה אל רחל וביתה, שהתראיינה וסיפרה על הקושי והמצוקה של אמה: "אין יום שהיא לא בוכה". לכולם היה ברור שינסו לעזור ככל יכולתם.

"תוך שבוע לשכת דרעי המדהימה סגרה את החוב"

"בשלב ראשון" מספרת ספקטור, "התגייסה קטי פיאסצקי ממועצת העיר בת ים ופשוט הריצה תשאול בעירייה. איך זה שניצולה קורסת תחת חוב פלוס קנסות וריבית על דירה ששייכת לבעל שהכה אותה?" גם צביקה ברוט הסכים לעזור, אבל הבירוקרטיה של העירייה תקעה את המאמצים.

אריה דרעי. פסק הדין

אריה דרעי.: יונתן סינדל, פלאש 90

כעבור זמן מה, התקשרו רחל וביתה בשנית: "בכי וכאב וחוסר אונים. החוב ממשיך לתפוח", תיארה העיתונאית את השיחה הקשה, והחליטה לנסות שוב לעזור: "צייצתי שוב וחצי שעה אחר כך - טלפון מיוסי שבתאי המלאך, עוזרו של השר דרעי, שהבטיח שיטופל בשיא המהירות". ספקטור הודתה, "לא האמנתי כל כך בשלב הזה, כי זה נתקע כמה חודשים. אבל לא, תוך שבוע לשכת דרעי המדהימה סגרה את החוב. אנשי חסד". 

רבע מניצולי השואה מוכרים לרווחה. אילוסטרציה

ניצולת שואה, סיפור מרגש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"רחל בכתה אתמול מרוב שמחה"

ספקטור כתבה היום בחשבון הטוויטר שלה על ההתרגשות מסגירת החובות: "רחל בכתה אתמול מרוב שמחה. היא לא הפסיקה להגיד איך החיים חזרו אליה. אושר שאי אפשר להכיל. חופשיה בחג החירות".  כך כתבה העיתונאית, והודתה לכל הנוגעים בדבר.