אחרי הניסיונות להקריב קרבן פסח: ההנחיה החריגה של רב הכותל

בעקבות הפרסומים על כוונה להעלות קרבן פסח לשטח הר הבית, רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', הנחה לאסור כניסת בעלי חיים למעלה המוגרבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 10:30 יג בניסן התשפג

אחרי הניסיונות להקריב קרבן פסח: ההנחיה החריגה של רב הכותל
הרב רבינוביץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות הפרסומים על כוונה של ארגוני הר הבית להעלות קרבן פסח לשטח ההר, הקרן למורשת הכותל המערבי בהוראת רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, הנחה היום (ג') לאסור הכנסת בעלי חיים לשטח מעלה המוגרבים, בהתאם לתקנות המקומות הקדושים משנת ה'תשכ"ז - 1967. 

ההקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי "הקרן פועלת על פי הוראות הרבנות הראשית לישראל, אשר לדורותיה התנגדה לכל מעשה מסוג זה, ובהתאם לסמכויות רב הכותל המערבי מונעת שנים פעולות שכאלה, וגם בשנה זו תמשיך לעשות כך".

הדגמה של עבודת הכהנים בבית המקדש

הדגמה של עבודת הכהנים בבית המקדש. ארכיון צילום: אתר חדשות הר הבית

העיתון החרדי במתקפה על ארגוני הר הבית: "טירוף משיחי"

"יתד נאמן", העיתון החרדי-ליטאי המזוהה עם "דגל התורה" יצא הבוקר במתקפה חסרת תקדים נגד ארגוני הר הבית המעודדים עלייה עם קורבן פסח. "אסור הלכתית ומסוכן: טירוף משיחי ולאומני", נכתב בכותרת של העיתון החרדי.

הר הבית, ארכיון

הר הבית, ארכיון צילום: מנהלת הר הבית

עוד הוסיפו וציינו כי "זעם ביהדות הנאמנה, בארץ ובעולם, על סילוף ההלכה ושימוש נלוז בכביכול ביהדות לפעולות מסוכנות שעלולות להביא לפיקוח נפש. רבנים ופוסקי הלכה מכל החוגים והעדות הוקיעו את התוכנית הנלוזה הן מבחינה הלכתית והן מחשש שתסכן את יהודי ארץ והקודש ותפקיר את יהדות הגולה לנקמה קשה של הטרור הישמעאלי, בפרט בימי הרמאדן המתוחים והמועדים לפורענות רח"ל".