בן גביר במסר לנתניהו: לא נהיה בממשלה

השר בן גביר נערך להעברת התקציב ואומר לחדשות כיפה כי נתניהו מינה את מזכיר הממשלה לפשר בין משרדו לבין האוצר: "הפקידים באוצר לא מבינים את הצורך". על הר הבית: "הייתי משלם במשרתי כדי לעלות להר הבית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/03/23 17:11 א בניסן התשפג

בן גביר במסר לנתניהו: לא נהיה בממשלה
בן גביר, מסר לנתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוחמני: השר בן גביר מתחיל להיערך לתקופה הקרובה שעתידה להיות דרמטית במיוחד למשרדו. השילוב של תקופת החגים, חודש הרמדאן והעברת התקציב מציבים בפני השר כמה אתגרים במקביל. לקראת העברת התקציב אומר השר לחדשות כיפה כי הוא אינו מוכן לוותר על אף אחת מדרישותיו התקציביות: "סיכמנו על 9 מיליארד, אין משמר לאומי בלי זה".

על תקציב משרדו: "לא נהיה בממשלה בסכום כזה"

"מרגישים שהאוצר מנסה לחזור בו מההסכמות ולהוריד ל-6 מיליארד" אומר בן גביר, "ולכן עבר מסר לראש הממשלה שלא נחיה עם סכום כזה. לא נהיה בממשלה בסכום כזה", בן גביר חושף את השליח של נתניהו לתווך בינו ובין האוצר: "רה"מ מינה את מזכיר הממשלה יוסי פוקס בתור מגשר ביננו לבין האוצר. בימים האחרונים השיח אינטנסיבי, אבל אין כאן משא ומתן, אנחנו רוצים את מה שהובטח לנו. רה"מ מבין את הצורך, אבל הפקידים באוצר לא". 

נתניהו

נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

השר בן גביר התייחס גם לחודש הרמדאן שנפתח ואומר: "לא מקובלת עלי המדיניות שברמדאן אין אכיפת חוק, אין מציאות כזאת". בן גביר מסביר כי הדבר קשור גם להר הבית: "זאת טעות מאוד מאוד גדולה זה מביא תוצאה הפוכה. גם בהר הבית זה המדיניות שלי, זה מקום קדוש קודם כל לעם היהודי, כמו שלא צריך לסגור לערבים בחג יהודי אז גם לא ליהודים בחג ערבי". על עלייה להר הבית הוא אומר: "הייתי משלם במשרתי כדי לעלות להר הבית, אני מתכנן לעלות שוב". 

על סוגיית האסירים: "לא מכיר איזה פשרה או שינוי"

בנוגע לדיווחים על שינוי במדיניות כלפי האסירים אומר בן גביר: "יש אמירה של חמאס על הסכם באסירים, אני בררתי עם הנציבה של בתי הסוהר שאין מו"מ ולא היה הסכם. אני אומר לכם שבנוגע לצעדים שאני עשיתי כמו קיצור מקלחות או מאפיות אני לא מכיר איזה פשרה או שינוי".