נתניהו מגבה את מפקד חיל האוויר: "אמירה חשובה וברורה"

רא הממשלה גיבה את החלטתו של מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, להדיח מילואימניקים שיסרבו לשרת כמחאה נגד הרפורמה: "אמירה שתקפה לגבי כל חלקי צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 20:27 יב בניסן התשפג

נתניהו מגבה את מפקד חיל האוויר: "אמירה חשובה וברורה"
צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף תומר בר קיימו היום (ב') הרמת כוסית לרגל חג הפסח עם חיילי מחנה תל נוף, של חיל האוויר. בנאומו, התייחס נתניהו לסוגיית הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט וגיבה את החלטתו של מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, להדיח מילואימניקים שיסרבו לשרת כמחאה נגד הרפורמה.

"האמירה של מפקד חיל האוויר חשובה, ברורה ותקפה לכל חלקי צה"ל"

כאמור, נתניהו התייחס בדבריו לסוגיית הסרבנות כמחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. "אנחנו יודעים שאנחנו בעיצומו של ויכוח פנימי בישראל. אני מאמין שבוויכוח הזה, ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו, אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו". 

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה גיבה את החלטתו של מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, להדיח משרתי מילואים שיסרבו לשרת כמחאה נגד הרפרומה. "בעניין הזה, האמירה של מפקד חיל האוויר אתמול הייתה חשובה. היא הייתה ברורה. היא תקפה לא רק לגבי חיל האוויר, אלא לגבי כל חלקי צה"ל. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי כוח המגן שלה, וצה"ל לא יכול להתקיים ללא היררכית פיקוד ברורה ואיתנה כפלדה. יש לנו את זה, יחד אנחנו עומדים ויחד אנחנו גם ננצח".

צילום: ללא

"פועלים מעבר לגבולותינו נגד משטרים שתומכים בטרור וזוממים את השמדתנו"

ראש הממשלה התייחס למתיחות הביטחונית. "אני יודע את העבודה החשובה שאתם עושים והיא חשובה תמיד ובייחוד בימים האלה. ביממה האחרונה כוחותינו נלחמו במחבלים בלבה של שכם, יירטנו שתי כטב"מים, ואתם יודעים היטב שבימים האחרונים אנחנו פועלים מעבר לגבולותינו נגד משטרים שתומכים בטרור וזוממים את השמדתנו. אני רוצה קודם כל להודות לכל אחד ואחת מכם על העבודה הנפלאה שאתם עושים למען ההגנה על המולדת שלנו ועל המדינה שלנו. אז קודם כל שאו ברכה לקראת חג הפסח. 

גלנט: "אין שום פשרה בשיקול הדעת. מה שמדריך אותנו זה איך להגן על אזרחי ישראל"

גם שר הביטחון, יואב גלנט נאם והתייחס למתיחות הביטחונית. "בחודש האחרון, בשבוע האחרון, ביממה האחרונה, קיבלנו דוגמאות טובות למה צה"ל וחיל האוויר יודעים לעשות, לפעמים בהכנה ממושכת, ולעיתים בהתראה קצרה. אנחנו פועלים בזרועות רבות, גם אם הדבר נמצא מתחת לסף ההבנה של חלק מהציבור. מה שמבדיל בין איום להצלחת אויבינו - הוא צבא ההגנה לישראל, כשמו כן הוא - מגן ישראל".

צילום: אריאל חרמוני

עוד הוסיף ואמר כי "כאשר הדברים מגיעים לאישור המשימות, לסיכון חיים, אין שום פשרה בשיקול הדעת - מה שמדריך אותנו זה איך לבצע את המשימות ולהגן על אזרחי ישראל. זה נכון מהלוחם בשטח או הטייס המבצע, דרך הרמטכ"ל ועד שר הביטחון וראש הממשלה".