בצה"ל מעריכים: המל"ט שחדר לצפון - איראני

בצה"ל מעריכים כי כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט לאחר שחדר מסוריה הוא מתוצרת איראן | עוד נמסר כי האירוע נמצא בהמשך תחקור לאחר שנאספו חלקים של הכלי שיורט

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 16:33 יב בניסן התשפג

בצה"ל מעריכים: המל"ט שחדר לצפון - איראני
צילום: עופר צידון

מסוקי ומטוסי קרב של צה"ל הוזנקו לאחר שזוהה אמש (א') כלי הטיס שחדר מסוריה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר, והופל בשטח פתוח בצפון. מתחקור ראשוני בצה"ל מעריכים כי כלי הטיס הבלתי מאויש שיורט אמש לאחר שחדר מסוריה הוא מתוצרת איראן. עוד נמסר כי האירוע נמצא בהמשך תחקור לאחר שנאספו חלקים של הכלי שיורט.

נזכיר כי צה"ל מסר כי כלי הטיס לא היווה סכנה בשום שלב. על פי המדיניות של צה"ל, לא הופעלה התרעה בעקבות האירוע. כוחות הביטחון ערכו חיפושים אחר שרידי כלי הטיס על מנת להעריך באיזה כלי מדובר ומהן הנסיבות בהן נכנס לישראל. בין השאר נבדקה האפשרות כי מדובר בתקיפה איראנית, בתגובה על התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה אמש. 

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון

תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

תקיפה ישראלית בסוריה

נזכיר כי האירוע התרחש פחות מיממה לאחר התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה.  מטעם משרד ההגנה של סוריה נמסר כי ישראל תקפה מוצבים במרכז המדינה, באזור חומס. על פי דיווחים, התקיפה התמקדה בנמל תעופה ובמחסני נשק המשמשים את חיזבאללה.  עוד על פי דיווחים, התקיפה נערכה באזור בו מוצבים גם אנשי צבא איראנים, וכי חמישה חיילים סורים נפצעו בתקיפה.