בעקבות השבתת המשק: משרד האוצר נערך לתביעה נגד ההסתדרות

לאחר שההסתדרות השביתה בשבוע שעבר את המשק למשך יום, עתה הורה שר האוצר סמוטריץ' לתבוע את הארגון בעקבות הנזקים הכלכליים שנגרמו | באוצר עדיין מנסים לאמוד את עלות השביתה ומתעקשים: לא נשלם לעובדים ששבתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 12:26 יב בניסן התשפג

בעקבות השבתת המשק: משרד האוצר נערך לתביעה נגד ההסתדרות
סמוטריץ' ובר דוד, האוצר נערך לתביעה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר שבשבוע שעבר הכריז ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, על שביתה כללית במשק, במהלכה הושבתו בתי החולים, מרכזי קניות, נתב"ג, ועוד שלל גופים חיוניים במשק, הורה היום (ב') שר האוצר בצלאל סמוטריץ' למשרדו להיערך לתביעת ענק נגד ההסתדרות. זאת בעקבות הנזקים הכלכליים של השביתה, כך דווח ב"חדשות 12".

סמוטריץ' יוזם: תביעה נגד ההסתדרות

בישיבה עם בכירי משרד האוצר, בה בחנו כיצד להעריך את הנזקים בגין השביתה, דרש סמוטריץ' לנקוט בתקיפות נגד ההסתדרות ואף להגיש תביעה בעקבות השביתה. הגשת תביעה נגד ההסתדרות היא צעד תקדימי שייאלץ לעבור דרך הייעוץ המשפטי של המשרד, לפני שיוגש באופן רשמי.

נזכיר כי בשביתה לקחו חלק גם עובדי המדינה במשרדי הממשלה ובאוצר מתעקשים לא לשלם לעובדים ששבתו. בנוסף, במשרד האוצר בחנו את האפשרות לקדם חקיקה נגד ההסתדרות שתוכל להגביל את זכות השביתה, אולם הצעה זו ירדה מהפרק לעת עתה.

"הקניונים ייסגרו, המפעלים ייסגרו, המדינה משותקת"

כזכור, בעקבות הודעת ראש הממשלה נתניהו על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט, הכריז יו"ר ההסתדרות בר דוד כי המשק ישבות עד שתיעצר החקיקה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. בדבריו אמר: "המדינה נעצרת כולל כולם. הקניונים ייסגרו, המפעלים ייסגרו, המדינה משותקת. ניסיתי ככל יכולתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר להישאר מול הקיטוב והשיסוי הזה שקורע את החברה הישראלית, זה בלתי אפשרי"