חוזרים לשגרה: בהסתדרות הודיעו על הפסקת השביתה

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ברך את ראש הממשלה נתניהו על השהיית החקיקה והכריז על הפסקת השביתה | וועד ראשי האוניברסיטאות: "מחר נשוב לפעילות מלאה וסדירה, ניפגש בכיתות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 21:00 ה בניסן התשפג

חוזרים לשגרה: בהסתדרות הודיעו על הפסקת השביתה
ארנון בר דוד, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע השביתה הכללית במשק, גל ההפגנות ברחבי הארץ וההסכמות עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ראש הממשלה, בנימין נתניהו הכריז הערב (ב') על השהיית החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט. בתוך כך, יו"ר ההסתדרות,ארנון בר-דוד ברך את נתניהו על השהיית החקיקה והכריז על הפסקת השביתה.

"השאירו את האגו בצד וראו את טובת העם ואת עתיד החברה הישראלית"

"אני מברך את ראש הממשלה על עצירת תהליך החקיקה ועל הבחירה באחדות העם", אמר יו"ר ההסתדרות, "אני אהיה הראשון לסייע לראש הממשלה נתניהו, בהובלת משא ומתן ליצירת רפורמה אשר תנוסח בהסכמה משותפת בין הצדדים, ותביא לאיחוד הקרעים בעם. אני קורא לכל חבריי בממשלה ובכנסת, משמאל ומימין, השאירו את האגו בצד וראו את טובת העם ואת עתיד החברה הישראלית לנגד עיניכם. במשמרת שלנו מתרחש אירוע, מהגדולים והקשים בתולדות העם, ועל כולנו לגלות אחריות ומנהיגות למען עתיד ילדינו.

ראש הממשלה, נפרד בחני בליוויס

ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, בר-דוד הודיע על הפסקת השביתה. "בעקבות הודעת ראש הממשלה אני מודיע כי תופסק השביתה במשק, עליה הכרזתי הבוקר. אני מודה לכל השותפים למהלך: ראשי המשק ונציגי המעסיקים, ראשי הוועדים, העובדות והעובדים, חברי הנהגת ההסתדרות ועובדי ההסתדרות. יחד נחזיר את מדינת ישראל לדרך הנכונה".

וועד ראשי האוניברסיטאות: "מחר נשוב לפעילות מלאה וסדירה, ניפגש בכיתות"

גם ראשי האוניברסיטאות הודיעו על הפסקת השביתה. "מבקשים להודיע שלאחר הצהרת רוה"מ על השהיית החקיקה וכניסה להליך של הידברות - האוניברסיטאות ישובו מחר לפעילות מלאה וסדירה. אנו מצפים שהחקיקה העתידית העוסקת בשינויים המשפטיים תתקבל בהסכמה רחבה. אנו נמשיך לפעול ולעמוד על המשמר שלא תהיה פגיעה בחופש האקדמי של המוסדות להשכלה גבוהה. ניפגש מחר בכיתות".