ההידברות בבית הנשיא: מי הצטרף, מי נעדר, ומהן דרישות האופוזיציה

נמשכת פגישת ההדברות בבית הנשיא בהשתתפות צוותי המשא ומתן של הקואליציה, המחנה הממלכתי ויש עתיד| קודם הפגישה, נערכה ישיבת תיאום של האופוזיציה: "לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 12:47 יב בניסן התשפג

ההידברות בבית הנשיא: מי הצטרף, מי נעדר, ומהן דרישות האופוזיציה
הנשיא הרצוג, פגישה נוספת בבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאמצי ההידברות נמשכים היום בבית הנשיא, אליו הוזמנו צוותי הקואליציה, וצוותי שתי הסיעות המרכזות באופוזיציה - המחנה הממלכתי ויש עתיד. מי שנעדר מהפגישה הם מפלגת העבודה, שנפגשה עם הנשיא בשבוע שעבר אך לא הוזמנה למפגש הנוכחי, ומפלגת ישראל ביתנו שמתנגדת להידברות.

אל הצוות של הליכוד הצטרפו היום גם שר החינוך יואב קיש וחברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי, כך דיווח הכתב שחר גליק. אלו מצטרפים לצוות המשא ומתן שכולל את מזכיר הממשלה יוסי פוקס, פרופסור טליה איינהורן, ד"ר אביעד בקשי והשר רון דרמר.

הפגישה בבית הנשיא

הפגישה בבית הנשיא צילום: קובי גדעון/ לע"מ

פגישת תיאום של האופוזיציה: "לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט"

המחנה הממלכתי ויש עתיד ערכו הבוקר פגישת תיאום לקראת המו"מ בבית הנשיא. יושב ראש המחנה הממלכתי יאיר לפיד אמר כי, "צוותי המו"מ יפעלו יחד למען ישראל יהודית, דמוקרטית וחזקה", לדבריו: "הצוותים נכונים להגיע להסכמות רחבות גם עם יתר צוותי ההידברות, אבל לא נתפשר על עצמאות מערכת המשפט ועקרונות הדמוקרטיה". 

ליברמן לא משתכנע: "מספיק לשחק בכאילו"

מנגד, ליברמן ממשיך לתקוף את מאמצי ההידברות, והפעם יצא נגד חברי האופוזיציה: "אני קורא לחברי לאופוזיציה שוב, מספיק לשחק בכאילו". טען בחשבון הטוויטר שלו, עוד אמר: "תפסיקו למכור אשליות ולנהל מו"מ בכאילו, כאשר ידוע לכולם שבסוף תהליך 'ההידברות' נתניהו כהרגלו יסית ויאשים את האופוזיציה ואת כל שאר העולם בכך שלא הגיעו להסכמות".