ההחלטה החדשה של נתניהו: "השפיע עלי רבות"

ביום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, החליט ראש הממשלה להקים מרכז מורשת ייחודי לחסידות חבד. "הרבי מליובאוויטש השפיע עליי רבות ושינה את העולם היהודי מקצה לקצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 21:43 יא בניסן התשפג

ההחלטה החדשה של נתניהו: "השפיע עלי רבות"
נתניהו, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

במסגרת ישיבת הממשלה השבועית שהתקיימה היום (א'), ציין שר המורשת, הרב עמיחי אליהו, את יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, מנהיגה של חסידות חב"ד, שנולד היום, לפני 121 שנים, בי"א ניסן, וראש הממשלה קיבל החלטה על הקמת מרכז מורשת חדש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדבריו של שר המורשת והנחה את השר לפעול להקמת מרכז מורשת ייחודי לחסידות חב"ד ומפעלותיה על שם הרבי מליובאוויטש. בשבועות הקרובים תחל עבודת מטה מקצועית במשרד המורשת לבחינת תכני מרכז המורשת ומיקומו ותעלה החלטת ממשלה בנושא. 

הרבי מילובביץ

הרבי מילובביץ'.  צילום: Doron Horowitz/Flash90

"שינה את העולם היהודי מקצה לקצה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "הרבי מליובאוויטש השפיע עליי רבות ושינה את העולם היהודי מקצה לקצה", לדבריו: "מרכז המורשת של חב"ד יספר את סיפורו של העם היהודי ויעלה על נס את תרומתו של הרבי מליובאוויטש שתרם כה רבות ולהגדיל תורה ולהאדירה, ולהרבות באהבת ישראל לאור תורת ישראל".

"חובה קדושה עבורינו"

שר המורשת, הרב עמיחי אליהו אמר "כמי שזכה להתחנך במוסדות החינוך שהקים הרבי איתו היה לסבי זצ"ל קשר עמוק ומיוחד, אני מרגיש זכות גדולה וסגירת מעגל מרגשת בהתנעת הפרוייקט החשוב הזה".

עמיחי אליהו

עמיחי אליהו צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

השר התייחס לחסידות חב"ד: "תנועת חב"ד היא תנועה שדואגת לכל יהודי באשר הוא, ומורשתו של הרבי מליובאוויטש מהווה נר לרגלינו בכל צעד ושעל. הקמת מרכז מורשת שינציח את המפעל האדיר שהקים מהווה חובה קדושה עבורנו".