"רציתי להמשיך": משרד החוץ פיטר את השחקנית שנלחמה באנטישמיות

משרד החוץ הודיע על פיטוריה של נועה תשבי מתפקידה כ"שליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות" | תשבי הגיבה: "רציתי להמשיך. אני חשבתי שלוחמה באנטישמיות לא צריכה להיות דבר פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 19:48 יא בניסן התשפג

"רציתי להמשיך": משרד החוץ פיטר את השחקנית שנלחמה באנטישמיות
נועה תשבי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

משרד החוץ שלח היום (א') מכתב לשחקנית והדוגמנית הבינלאומית נועה תשבי, בה הודיע לה על פיטוריה מתפקידה כ"שליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות", אליו מונתה לפני כשנה על ידי שר החוץ דאז יאיר לפיד. במכתב הפיטורין נכתב: "אין בכוונתנו להאריך את הסכם ההתקשרות איתך. נבקשך שלא להשתמש עוד בתואר שליחה מיוחדת".

"חשבתי שזה יותר חשוב ממשלה כזו או אחרת"

תשבי טענה בתגובה למכתב כי הרקע לפיטורין הוא פוליטי, ונוגע להתבטאותה ביחס לרפורמה המשפטית. בציוץ שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה כתבה: "אני לא יודעת אם החלטתם נבעה מהחששות שלי בפומבי לגבי 'מדיניות הרפורמה המשפטית' של הממשלה", כתבה. "אבל בהתחשב במציאות שהאנטישמיות ממשיכה את עלייתה המסוכנת בעולם, קשה להגיע למסקנה הגיונית אחרת".

בהמשך כתבה תשבי: "אני רציתי להמשיך. אני חשבתי (ועדיין חושבת) שלוחמה באנטישמיות ובדה-לגיטימציה של ישראל לא צריך להיות דבר פוליטי". לדבריה: "חשבתי שזה יותר חשוב ממשלה כזו או אחרת. טעיתי. ורק שתדעו שאני - לא - אפסיק - לעולם. עם ישראל חי!"

 

המכתב שקיבלה נועה תשבי

המכתב שקיבלה נועה תשבי צילום: צילום מסך, ממשרד החוץ

פעילות מטעם שר החוץ בכל מעגלי ההשפעה

נזכיר כי תשבי מונתה לתפקידה כ"שליחה מיוחדת" לפני כשנה, ותפקידה כלל פעילות מטעם שר החוץ בכל מעגלי ההשפעה במאבק באנטישמיות ובדה- לגיטימציה. יוזמת פעילות בקהלים רלוונטיים, הובלת שיח בינלאומי בנושא, עבודה בשת"פ הדוק עם שותפים קיימים ותרתום אנשים וארגונים חדשים למען המטרה, ותגובה על אירועי אנטישמיות.