אמסלם התפוצץ על השר הבכיר: "מי אתה בכלל?"

השר במשרד המשפטים דודי אמסלם הגיע היום אל ישיבת הממשלה הראשונה שלו וכבר התפתח עימות בינו לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | הציטוטים שדלפו מישיבת הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 16:04 יא בניסן התשפג

אמסלם התפוצץ על השר הבכיר: "מי אתה בכלל?"
דודי אמסלם., צילום: Miriam Alster/FLASH90

לפני כשבוע הושבע דודי אמסלם לתפקיד שר במשרד המשפטים והשר לשיתוף פעולה איזורי, היום (א') הגיע אמסלם לישיבת הממשלה הראשונה בהשתתפותו ובתוך זמן קצר התפתח עימות חריף בינו לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

אמסלם התפוצץ על סמוטריץ'

על פי דיווחים אמסלם צעק על סמוטריץ': "מי אתה בכלל?", סמוטריץ' ענה: "אני עובד יותר קשה מכולכם". בשלב הזה התערב שר התקשורת שלמה קרעי בשיחה ואמר בחיוך לסמוטריץ': "אולי נעלה לך את המשכורת"?

במקביל, ההחלטה לקצץ בתקציב של כל משרדי הממשלה על מנת לממן את המשמר הלאומי שיוקם במשרד לביטחון לאומי של השר בן גביר גרר ביקורת של השרים שרת המודיעין גילה גמליאל אמרה לבן גביר: "אתה רוצה הכל עכשיו ומהר על חשבוננו". בן גביר צעק לעברה "תפסיקי לקטוע אותי". כך דיווח מיכאל שמש.

"רק הדחתו תמנע אסון"

בסופו של דבר אושר הקיצוץ. ארגון ׳האם ראית את האופק לאחרונה׳ מסר בתגובה לקיצוץ הרוחבי: "אי אפשר להדגיש יותר את הסכנה בהקמת כוח צבאי וחמוש שסר למרותו של שר כלשהו, וכשבן גביר נמצא בתפקיד הזה הסכנה מוכפלת. רק הבוקר הזהיר המפכ"ל מהסכנות של הקמת כוח שכזה, אליו הצטרפו גם ראש השב"כ והיועצת המשפטית לממשלה. איתמר בן גביר הוא סכנה לבטחון המדינה. רק הדחתו תמנע אסון לחברה הישראלית".