סמנכ"ל פורום קהלת על הפריצה למשרדים: "זה ממש צפון קוריאה"

בשיחה עם חדשות כיפה, סמנכ"ל פורום קהלת, עו"ד רן בר-יושפט, סיפר מה בדיוק קרה בעת באירוע ועל תחושותיו בעקבות המקרה השני בו מפגינים פורצים למשרדי הפורום: "חצייה של כל גבול לגיטימי במדינה דמוקרטית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/04/23 13:51 יא בניסן התשפג

סמנכ"ל פורום קהלת על הפריצה למשרדים: "זה ממש צפון קוריאה"
צילום: אריאל ארליך/מאיר רובין

עוד אירוע חריג נגד פורום קהלת התרחש היום (א') במשרדים של הארגון כאשר פעילים ופעילות מתנועת "שוברות קירות" פרצו והחלו להפגין בפנים תוך שהם מניפים שלטים בגנות הפורום עליהם נכתב בין היתר כי "פורום קהלת שונא עניים", "קהלת מקדמים שנאת עניים" ו-"אין אלוהים לגזענים". 

בשיחה עם חדשות כיפה, סמנכ"ל פורום קהלת, עורך הדין רן בר-יושפט, סיפר מה בדיוק קרה בעת באירוע ועל תחושותיו בעקבות המקרה השני בו מפגינים פורצים למשרדים של הפורום. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה לא הולך ביחד עם קריאות של דמוקרטיה. זה ממש צפון קוריאה"

"בסביבות השעה 12:30, קבוצה של אנשים באו למשרדים ושיקרו כי הם מביאים פרחים לאחד העובדים", סיפר בר-יושפט, "לאחר כמה דקות, הם פרצו בצורה מאוד אלימה את הדלת, דחפו את העובדים והעובדות שלנו והתחילו לעשות בלאגן בכל המשרדים, הרימו שלטים ויצרכו ולמרות שהם התבקשו לצאת הם לא הסכימו.האירוע הזה בא אחרי האירוע שהתרחש לפני כשבועיים שחסמו לנו את המשרדים עם גדר תיל ושקי חול".

תיעוד מהפריצה: 

סמנכ"ל הפורום סיפר על תחשותיו בעקבות האירוע. "התחושה היא לא טובה, בעיקר מכיוון שאני רואה שכרגע מפיצים פייק ניוז שאנחנו הם אלה שלא בסדר. אנחנו כרגע מגישים תלונות במשטרה כי זה כבר באמת חצה כל גבול. הייתה כאן פיזית פריצה, לא משהו בגדר לגיטימי בחברה דמוקרטית. לצערי, אני רואה שכרגע הגינויים לא מגיעים ואפילו אני רואה שאנשים אפילו מקבלים את זה בצורה חיובית את מה שעשו לנו".

"חצייה של כל גבול לגיטימי במדינה דמוקרטית"

לטענתו של בר-יושפט, המעשה של המפגינים מנוגד לערכים הדמוקרטיים. "הקריאות של אנשים להוציא מכון מחקר מחוץ לחוק בגלל שהם לא אוהבים את הדעות שלנו לא הולך ביחד עם קריאות של דמוקרטיה. זה ממש צפון קוריאה. המחשבה שאסור לאנשים לעשות משפט משווה, לעשות ניתוח כלכלי של מה שקורה בישראל זה ממש לא לגיטימי בשום צורה. אני לא מצליח להבין איך הם מרגישים עם עצמם בסדר עם זה שהם מפעילים אלימות פיזית ואלימות מילולית. אני חושב שמי שעשה את זה צריך באמת להתבייש בעצמו. בחיים הייתי חושב להפעיל אלימות כזאת כלפי ארגונים שאני לא מסכים עם הדעות הפוליטיות שלהם. זו באמת חצייה של כל גבול לגיטימי במדינה דמוקרטית והניסיון להצדיק את זה הוא מזעזע בעיניי".