ארצות הברית סוערת: הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יעמוד לדין

חבר המושבעים בניו יורק הצביע בעד הגשת כתב אישום נגד הנשיא לשעבר בהחלטה דרמטית והיסטורית - טראמפ תקף: "מדובר ברדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה, מפעילים את הנשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 08:07 ט בניסן התשפג

ארצות הברית סוערת: הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יעמוד לדין
צילום: shutterstock

חבר המושבעים בניו יורק הצביע הלילה (שישי) בעד הגשת כתב אישום נגד נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, בבהחלטה היסטורית לגביי נשיא לשעבר. הפרשייה במסגרתה יעמוד טראמפ לדין קשורה בדמי שתיקה ששילם הנשיא לשעבר לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס.

לא פחות מ-30 סעיפים: "ציד מכשפות"

פרקליטיו של טראמפ אישרו כי קיבלו את ההודעה הדרמטית על ידי משרד התובע הכללי של מנהטן, אך עדיין סעיפי האישום לא פורטו וכתב האישום חסוי. לפי פרסומים בארצות הברית מדובר על כ-30 סעיפים שונים. עורכת דינו של טראמפ אישרה כי הנשיא יגיע לבית המשפט ביום שלישי לשמיעת האישומים נגדו.

הנשיא דונלד טראמפ

הנשיא דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

טראמפ הגיב בחריפות לכתב האישום. "מדובר ברדיפה פוליטית והתערבות בבחירות ברמה הגבוהה ביותר בהיסטוריה. מהרגע שירדתי במדרגות במגדל טראמפ, ועוד לפני שהושבעתי לנשיא ארצות הברית, הדמוקרטים השמאליים הרדיקליים ביצעו נגדי ציד מכשפות. הדמוקרטים שיקרו, רימו והתנהלו באובססיה כדי לנסות 'להפיל את טראמפ', אבל עכשיו הם עשו את הבלתי מתקבל על הדעת - הפלת אדם חף מפשע לחלוטין במעשה של התערבות בוטה בבחירות".

"אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה"

"אף פעם בהיסטוריה של האומה שלנו זה לא נעשה", הוסיף טראמפ, "הדמוקרטים רימו אינספור פעמים במהלך עשורים, אבל הפעלת הנשק של מערכת המשפט שלנו כדי להעניש יריב פוליטי, שהוא במקרה נשיא ארצות הברית וללא ספק המועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, מעולם לא קרה לפני כן".