יאיר נתניהו הפסיד לסתיו שפיר בתביעת הדיבה - זה הסכום שישלם

בית המשפט קבע כי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, יפצה ב-40 אלף שקלים את חברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר, בגין עבירות של לשון הרע נגדה, לאחר שהגישה נגדו תביעת דיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 11:00 ח בניסן התשפג

יאיר נתניהו הפסיד לסתיו שפיר בתביעת הדיבה -  זה הסכום שישלם
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט השלום בתל אביב בראשות השופט אביים ברקאי, קבע היום (ה') כי בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, יפצה ב- 40 אלף שקלים את חברת הכנסת לשעבר, סתיו שפיר, בגין עבירות של לשון הרע נגדה, לאחר שהגישה נגדו תביעת דיבה. בנוסף, יאיר יצטרך לשלם הוצאות משפט בסך 20 אלף שקלים ובגין התביעה שכנגד בסך של 10 אלף שקלים. 

יאיר נתניהו: "חובבת פדופילים", שפיר: "מתבטל מכספינו"

כאמור, השופט אביים ברקאי, קיבל את התביעה של שפיר רק בחלקה כשקבע ששלוש אמירות של יאיר נתניהו כלפי שפיר היו לשון הרע: "חובבת פדופילים", "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך" ו-"את לעומת זאת חייבת למשלם המסים שמונה מיליון שקל". בנוסף, השופט דחה את התביעה הנגדית שהגיש נתניהו נגד שפיר, כשקבע שעומדת לה הגנת "אמת דיברתי" על אמירות כמו "גזען", "מטרידן" ו-"מתבטל מכספנו".

סוף סוף אמא- סתיו שפיר חובקת בת

סתיו שפיר. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

השופט פירט השופט ואמר כי לאחר ששקל את הדברים, העמיד את סכום הפיצוי לסתיו שפיר על סך 40,000 שקלים. "הפרסומים כללו אמירות מכפישות, ולנתבע היו בעת הרלוונטית כ-76,000 עוקבים, סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל".

יאיר נתניהו.

יאיר נתניהו. צילום: פלאש 90

"נדאג שאנשים כמו יאיר לא יצליחו להרתיע אף אחת מלהילחם על עמדותיה"

שפיר התייחסה בעמוד הטוויטר שלה לפסיקת בית המשפט. "חדשות טובות: יאיר נתניהו הפסיד בתביעת הדיבה ויחוייב לשלם על הבריונות והשקרים שלו 70 אלף שקלים. אולי סוף סוף ילמד שלהתנהגות המבזה שלו יש מחיר. אשקיע את הכסף במאבק בהסתה ובאלימות נגד נשים, ונדאג שאנשים כמו יאיר לא יצליחו להרתיע אף אחת מלהילחם על עמדותיה", כתבה חברת כנסת לשעבר.