עוד לפני שהתחיל: הקרב הראשון במשא ומתן על הרפורמה המשפטית

הקואליציה והאופוזיציה הסכימו אתמול להתחיל במשא ומתן על השינויים במערכת המשפט, אבל עוד לפני הפגישה הראשונה, יש ויכוח בין הציונות הדתית לאופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/23 11:55 ו בניסן התשפג

עוד לפני שהתחיל: הקרב הראשון במשא ומתן על הרפורמה המשפטית
סמוטריץ' ורוטמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי חודשים של עבודה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול (ב') לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית וללכת להידברות. אבל למרות הסכמת יש עתיד והמחנה הממלכתי להגיע להידברות, עוד לפני הפגישה הראשונה יש פער משמעותי. 

ההתעקשות של האופוזיציה

בזמן שבמפלגות האופוזיציה מתעקשים כי המשא ומתן יתקיים בבית הנשיא ותחת חסותו, בציונות הדתית מתעקשים כי המשא ומתן לא יתקיים שם ואומרים לחדשות כיפה כי מעולם לא הסכימו לתנאי כזה. במקביל, גורמים ביש עתיד אומרים לחדשות כיפה: "משא ומתן רק בבית הנשיא".

הרצוג רוצה הידברות אצלו

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג - מזמין להידברות. צילום: חיים צח, לע"מ

אתמול רמז הרצוג כי המשא ומתן יתקיים אצלו ואמר בהודעה מטעמו: "נשיא המדינה בירך על היוזמה להתחיל בתהליך הידברות מיידי שיושק בחסות בית הנשיא, בניסיון להגיע להסכמה רחבה. הנשיא ביקש כי לצורך זה יוקמו צוותי עבודה מטעם כל צד".

"הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון"

מי שפחות מתלהב מכוונתו של הנשיא לגשר בין הצדדים, הוא מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, שטען כי הרצוג לא אובייקטיבי. "היו כבר שיחות וטיוטות הסכמה אצל נשיא המדינה על הרפורמה. אבל בסוף הוא נכנע לסרבנות והלחץ מהשמאל, זרק הכל ותפס חד צדדי את עמדת השמאל והאנרכיסטים. לא הבנתי למה שיהיה שונה הפעם? הנשיא לצערי לא אובייקטיבי. צריך לדבר ולהגיע למתווה מאוזן. בלעדיו, הוא חלק מהבעיה לא מהפיתרון", כתב ולד.